Vragen en antwoorden RWS. De dingen die ons dwars zitten en die wijzingen behoeven.
Bijvoorbeeld de 18 oktober, 8 september en 15 april vragen aan RWS.
o Aan de hand van de tekening van de gemeente Amsterdam is niet
duidelijk te ontdekken hoe het fietspad van Geerdinkhof via Kantershof
richting Nellestein komt te liggen.
o Is er nog iets te melden over de aanpassing/ligging van de andere
fietspaden?
o De toegezonden tekening is van 15 juli 2010. Is dat de meest
recente versie?
o Is er een inventarisatie van al het groen van alle wijken langs de
Gaasperdammerweg dat vanwege de uitbreiding van de Gaasperdammerweg zal
verdwijnen?
Antwoord RWS:
Nee. Het TB regelt in feite alleen het ruimtebeslag van de nieuwe tunnel
inclusief taluds. Dat daar al het bestaande groen moet wijken voor de bouw
is natuurlijk duidelijk. Veder regelt het TB waar gecompenseert kan worden.
Bij de Gaasperdammerweg is daarvoor de hele Gaasperdammerwegzone het
zoekgebied. Bij de voorbereiding van het bouwcontract maken we een
inrichtingsplan dat als bindend document bij het contract met de aannemer
wordt gevoegd. In zo'n inrichtingsplan wordt aangegeven waar de aannemer
bestaand groen moet laten staan en waar hij moet herplanten. Pas dan wordt
het dus concreet.
o Een aantal wijken zijn op de gestuurde tekeningen niet goed of
helemaal niet weergegeven zoals:
o in Nellestein: flatnamen zijn verwisseld;
o een aantal wijken die reeds enige jaren bestaan zijn niet weergegeven
zoals Karspelhof;
o wijken in aanbouw zijn ook niet weergegeven;
Antwoord RWS:
Ik zal aan ons ingenieursbureau, TAUW vragen de juiste namen in Nellestein weer te
geven en die nieuwe wijknamen toe te voegen.
o het Bijlmerpark is qua infrastructuur compleet gewijzigd, toch staat op
de tekening de oude situatie weergegeven.
Antwoord RWS:
Van wijken in aanbouw en het nieuwe Bijlmerpark hebben wij wel tekeningen ontvangen
van de gemeente, maar die zijn voor TAUW niet bruikbaar. We proberen op de
definitieve TB tekeningen de meest actuele ondergrond weer te geven. Daarvoor ligt
nog een verzoek bij dRO Amsterdam.
o Huntumdreef: is aan te geven hoeveel de weg verhoogd gaat worden
om over de Gaasperdammerweg heen te gaan; nu gaat ie onder de
Gaasperdammerweg door. Betekent een verhoging extra geluidsoverlast voor de
huizen die in de nabijheid staan?
Antwoord RWS:
De Huntumdreef gaat de A9 ongeveer 1 en een halve meter hoger kruisen. Dat valt dus
erg mee en leidt volgens onze berekeningen niet tot meer geluidsproductie. De weg is
bij de woningen ook al snel weer op het huidige niveau.
o Zou je nogmaals aan ons kunnen bevestigen dat alle fietspaden na
de verbreding blijven bestaan behalve het fietspad bij Klieverink.
Is er een alternatief voor het fietspad bij Klieverink dat zal verdwijnen?
Antwoord RWS:
Ja, dit wordt gebundeld met de Kromwijkdreef en sluit dan via het tunneldak
aan op de bestaande fietspaden bij het planetarium. Dit staat overigens nog
niet goed op de 15 juli versie van de concept TB kaarten die je per post
ontvangt. Ons ingenieursbureau moet dat nog verwerken.
o Is voor alle andere fietspaden die blijven bestaan bekend wanneer
er duidelijkheid zal zijn over de uitvoering?
Antwoord RWS:
De fietspaden worden nog op de Tracebesluittekening gezet. We hopen over 2 a 3 weken
een nieuwe set te hebben en die we op zullen sturen.
Graag willen we nogmaals benadrukken dat de fietspaden in Zuidoost bij de
Gaasperdammerweg veel gebruikt worden en dat we daarom betrokken willen
blijven bij het proces. Zeker omdat altijd naar voren is gekomen dat de
barrièrewerking tussen beide polders met dit project zou worden opgeheven.
o Wat zijn de effecten van het schrappen van de verdubbeling van het
spoor van Schiphol naar Flevoland?
Antwoord RWS:
Eind augustus werd duidelijk dat de minister van Verkeer en Waterstaat kiest
voor een serie benuttingmaatregelen om de capaciteit van de Flevolijn op de
korte termijn uit te breiden. Daarmee wordt voorlopig niet gekozen voor een
gedeeltelijke verdubbeling van het spoor. De spoorlijn tussen de
Riekerpolderaansluiting (dat is waar de spoorlijn zich splitst in de westtak
richting CS en de zuidtak richting station Zuid) en de Venserpolder (Diemen
Zuid) wordt tussen nu en 2016 wel verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Wij hebben
in onze studie gerekend met voldoende capaciteit op het bestaande net in
2020 (iedereen die met de trein wil kan met de trein in ons verkeersmodel).
Op dit moment is het moeilijk in te schatten of de benuttingsmaatregelen op
de Flevolijn voor voldoende capaciteit zorgen, daarvoor moet er eerst
duidelijk worden wat die benuttingsmaatregelen precies inhouden. In de loop
van dit jaar wordt dat duidelijk.
Aparte items op deze site zijn gewijd aan de bomen langs de weg en de
zorgen voor woningbouw. Ook het mogelijk niet doorgaan van de tunnelbouw
veroorzaakt door de crisis wordt besproken met bestuurders. Bij de vragen
van 8 sept 2010 staan ook antwoorden.
Mist u nog iets, mail dan de AGG aggpost at xs4all punt nl.
|