Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm     

Wat doet de AGG behalve de werkzaamheden te volgen. Bijsturen en vragen. We zijn bijvoorbeeld constant in overleg met Rijkswaterstaat om plannen aan te passen en mee te denken. Laatst bijgewerkt 30 oktober 2010.

Vragen en antwoorden RWS. De dingen die ons dwars zitten en die wijzingen behoeven.
Bijvoorbeeld de 18 oktober, 8 september en 15 april vragen aan RWS.

o Aan de hand van de tekening van de gemeente Amsterdam is niet duidelijk te ontdekken hoe het fietspad van Geerdinkhof via Kantershof richting Nellestein komt te liggen.

o Is er nog iets te melden over de aanpassing/ligging van de andere fietspaden?

o De toegezonden tekening is van 15 juli 2010. Is dat de meest recente versie?

o Is er een inventarisatie van al het groen van alle wijken langs de Gaasperdammerweg dat vanwege de uitbreiding van de Gaasperdammerweg zal verdwijnen?

Antwoord RWS:
Nee. Het TB regelt in feite alleen het ruimtebeslag van de nieuwe tunnel inclusief taluds. Dat daar al het bestaande groen moet wijken voor de bouw is natuurlijk duidelijk. Veder regelt het TB waar gecompenseert kan worden. Bij de Gaasperdammerweg is daarvoor de hele Gaasperdammerwegzone het zoekgebied. Bij de voorbereiding van het bouwcontract maken we een inrichtingsplan dat als bindend document bij het contract met de aannemer wordt gevoegd. In zo'n inrichtingsplan wordt aangegeven waar de aannemer bestaand groen moet laten staan en waar hij moet herplanten. Pas dan wordt het dus concreet.

o Een aantal wijken zijn op de gestuurde tekeningen niet goed of helemaal niet weergegeven zoals:
o in Nellestein: flatnamen zijn verwisseld;
o een aantal wijken die reeds enige jaren bestaan zijn niet weergegeven zoals Karspelhof;
o wijken in aanbouw zijn ook niet weergegeven;
Antwoord RWS:
Ik zal aan ons ingenieursbureau, TAUW vragen de juiste namen in Nellestein weer te geven en die nieuwe wijknamen toe te voegen.


o het Bijlmerpark is qua infrastructuur compleet gewijzigd, toch staat op de tekening de oude situatie weergegeven.
Antwoord RWS:
Van wijken in aanbouw en het nieuwe Bijlmerpark hebben wij wel tekeningen ontvangen van de gemeente, maar die zijn voor TAUW niet bruikbaar. We proberen op de definitieve TB tekeningen de meest actuele ondergrond weer te geven. Daarvoor ligt nog een verzoek bij dRO Amsterdam.


o Huntumdreef: is aan te geven hoeveel de weg verhoogd gaat worden om over de Gaasperdammerweg heen te gaan; nu gaat ie onder de Gaasperdammerweg door. Betekent een verhoging extra geluidsoverlast voor de huizen die in de nabijheid staan?
Antwoord RWS:
De Huntumdreef gaat de A9 ongeveer 1 en een halve meter hoger kruisen. Dat valt dus erg mee en leidt volgens onze berekeningen niet tot meer geluidsproductie. De weg is bij de woningen ook al snel weer op het huidige niveau.


o Zou je nogmaals aan ons kunnen bevestigen dat alle fietspaden na de verbreding blijven bestaan behalve het fietspad bij Klieverink.
Is er een alternatief voor het fietspad bij Klieverink dat zal verdwijnen?

Antwoord RWS:
Ja, dit wordt gebundeld met de Kromwijkdreef en sluit dan via het tunneldak aan op de bestaande fietspaden bij het planetarium. Dit staat overigens nog niet goed op de 15 juli versie van de concept TB kaarten die je per post ontvangt. Ons ingenieursbureau moet dat nog verwerken.

o Is voor alle andere fietspaden die blijven bestaan bekend wanneer er duidelijkheid zal zijn over de uitvoering?
Antwoord RWS:
De fietspaden worden nog op de Tracebesluittekening gezet. We hopen over 2 a 3 weken een nieuwe set te hebben en die we op zullen sturen.


Graag willen we nogmaals benadrukken dat de fietspaden in Zuidoost bij de Gaasperdammerweg veel gebruikt worden en dat we daarom betrokken willen blijven bij het proces. Zeker omdat altijd naar voren is gekomen dat de barrièrewerking tussen beide polders met dit project zou worden opgeheven.

o Wat zijn de effecten van het schrappen van de verdubbeling van het spoor van Schiphol naar Flevoland?

Antwoord RWS:
Eind augustus werd duidelijk dat de minister van Verkeer en Waterstaat kiest voor een serie benuttingmaatregelen om de capaciteit van de Flevolijn op de korte termijn uit te breiden. Daarmee wordt voorlopig niet gekozen voor een gedeeltelijke verdubbeling van het spoor. De spoorlijn tussen de Riekerpolderaansluiting (dat is waar de spoorlijn zich splitst in de westtak richting CS en de zuidtak richting station Zuid) en de Venserpolder (Diemen Zuid) wordt tussen nu en 2016 wel verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Wij hebben in onze studie gerekend met voldoende capaciteit op het bestaande net in 2020 (iedereen die met de trein wil kan met de trein in ons verkeersmodel). Op dit moment is het moeilijk in te schatten of de benuttingsmaatregelen op de Flevolijn voor voldoende capaciteit zorgen, daarvoor moet er eerst duidelijk worden wat die benuttingsmaatregelen precies inhouden. In de loop van dit jaar wordt dat duidelijk.

Aparte items op deze site zijn gewijd aan de bomen langs de weg en de zorgen voor woningbouw. Ook het mogelijk niet doorgaan van de tunnelbouw veroorzaakt door de crisis wordt besproken met bestuurders. Bij de vragen van 8 sept 2010 staan ook antwoorden.

Mist u nog iets, mail dan de AGG aggpost at xs4all punt nl.


Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm