Nog meer asfalt, Utrecht de klos?

Extract uit Nieuwsbericht IenM | 03 dec 2010

Utrechtse ring wordt gerond

Met de uitbreiding naar 2x7 rijstroken van de A27, extra rijbanen op A12 en de opwaardering van de Noordelijke Randweg Utrecht wordt de Ring Utrecht gerond. Daarnaast is afgesproken dat als het rendabel blijkt, het Rijk 110 miljoen extra investeert in het openbaar vervoer in de regio Utrecht door de aanleg van een tramlijn naar Utrecht Science Park, beter bekend als de Uithof. Hiermee wordt zeker gesteld dat het kloppende hart van Nederland klaar is voor de toekomst. Duo-bestuurders minister Schultz van Haegen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en gedeputeerde Van Lunteren (Mobiliteit) van de provincie Utrecht, de gemeente Utrecht en het Bestuur Regio Utrecht zijn dit overeengekomen.

Ga naar de website van het ministerie voor het volledige bericht . . . . en dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst zijn en een goede les voor ons,leest u op de . . . website van Vrienden van Amelisweerd

VVD zet opnieuw tolbrug naar Almere op agenda

Een nieuw kabinet en vele plannen. Tolbruggen, nieuwe wegen en andere plannen De politiek is al weer vergeten waar we het over hadden of de nieuwe proefballonnen worden alweer opgelaten, zie dit bericht uit de Volkskrant.

De VVD wil het bedrijfsleven de kans geven om een dubbeldeks brug van de grond te krijgen tussen Amsterdam en Almere. Deze tolverbinding voor automobilisten en openbaar vervoer zou het grote aantal files tussen de twee steden moeten terugbrengen.

VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot bevestigde zaterdag berichtgeving hierover in de Telegraaf. Vier jaar geleden kwam de VVD al met het plan voor een soort 'Golden Gate-brugverbinding' over het IJmeer, maar het toenmalige kabinet zag er niets in. Komende week tijdens de begrotingsbehandeling Infrastructuur en Milieu in de Tweede Kamer doet de VVD een nieuwe poging.

Aptroot zegt van het bedrijfsleven te horen dat het de ruimte wil om plannen te ontwikkelen. Omdat het beschikbare geld van de overheid voor de komende jaren al voor andere projecten bestemd is, is volgens Aptroot de inzet van private partijen nodig. Hierdoor zou de brug voor 2020 mogelijk moeten zijn.

En WIJ blijven zitten met de gebakken peren. Nog meer aanbod uit Almere en Utrecht. Het eerste plan geeft een alternatief voor het verkeer uit Almere (A27), het tweede plan lijkt dan overbodig en is een A6-A9 verbinding dan niet logisch als die 'Golden Gate-brug' er zou komen.

Zou de politiek wel samenwerken??



Naar boven     Home     Actualiteiten     Volledig scherm