en ondertussen op Kelbergen.... Bekijk deze pagina door rechtsboven op "volledig scherm" te klikken Via "Home" komt u weer terug bij de startpagina. Verslag van Kelbergen, de activiteiten tot nu toe Eerst even een laatste informatie van Huntum en Maldenhof, tijdens het invoeren van de waterleiding viel er een hydraulisch systeem aan een kraan uit. In plaats van 4 uur duurde het trekken nu een uurtje langer. Verder kwam de KPN langs om maar vast aan te geven dat de kabellassen van week 32 tot 38 zullen plaatsvinden in de nachtelijke uren. Overdag zou betekenen dat Holendrecht-Oost geen internet en telefoon verbindingen meer zou hebben. Nu gaat het om 2 x 900 x 21 koperdraadjes en veel glasvezel. Werkzaamheden in Kelbergen en omgeving Kelbergen heeft op twee doorgaande fietspaden te maken met de werkzaamheden. Het Kelbergenpad en het Nellesteinpad. In het begin van de omleidingen was er een flinke verkeerschaos mede door slechte en verkeerde bewegwijzering. Een deel van het Kelbergenpad bleef toegankelijk voor het verkeer en een ander deel moest via het Nellesteinpad rijden. Op het Kelbergenpad moesten de auto’s over het fietspad rijden. Voor de voetgangers en de fietsers werden rubber en staalplaten neergelegd. Er ontstonden ruzies tussen verkeersdeelnemers door de slechte aanduidingen. Na de eerste verkeerschaos is er nu meer duidelijkheid gekomen hoe bewoners moeten rijden en hun parkeerkuil kunnen bereiken. Eén parkeerkuil is momenteel nog bereikbaar via de gewone toegangsweg. Het overige verkeer komt Kelbergen binnen langs de torenflat Kralenbeek over het Nellestein (fiets) pad. Bij een aantal parkeerkuilen is of wordt een verbinding gemaakt van de ene kuil naar de naastliggende kuil. Door deze verkeerschaos, slechte bewegwijzering enz. heeft de bewonersbelangen-vereniging Kelbergen de bestuurscommissie Stadsdeel Zuidoost gewezen op hun verantwoordelijkheid richting bewoners. Er is regelmatig contact met Rijkswaterstaat. 13 juni is er een schouw geweest. Sinds 2 juli 2014 is er om de twee weken overleg met medewerkers van Rijkswaterstaat en Stadsdeel Zuidoost. In Kelbergen zijn nog geen boringen gedaan. Er wordt begonnen op het Nellesteinpad. Uit brieven van Visser & Smit Hanab dd. 1 juli 2014 : “Er wordt een gestuurde boring uitgevoerd ten behoeve van een leiding voor afvalwater. De leiding wordt, voordat deze de grond ingaat, opgebouwd en neergelegd op het Nellesteinpad ten noorden van de Gaasperdammerweg. Vervolgens zal er door middel van een gestuurde boring een doorgang onder de A9 worden geboord, waarna de leiding in de doorgang wordt getrokken. De boorlocatie ligt ten zuiden van de A9. De gemiddelde tijd voor de boring bedraagt 3 – 4 dagen, volgens de aannemer. De werkzaamheden op Huntum en Holendrecht-Oost hebben een totale boortijd van 4 dagen voor 60 cm buis gekost, van 07:00 tot 18:30 per dag gemiddeld. De 1 meter buizen van Kelbergen zullen dan wel wat langer duren of gaat in de avonden langer door. Op het Kelbergenpad komen de in- en uitgangen van verschillende boringen. Ter voorbereiding hiervan wordt er een werkterrein ingericht op Kortvoort. Op het werkterrein worden de leidingen aan elkaar gelast. De leidingen worden naarmate het werk vordert verder uitgelegd over het Kelbergenpad vanaf de boorlocaties. Twee van de leidingen zijn groot, met een diameter van ongeveer 1 meter. De boorinstallaties staan op het Kelbergenpad aan de zuidzijde van de A9 ter hoogte van de nutstuinen in Nellestein. Het uitvoeren van de boringen gebeurt omstreeks augustus 2014. Naar verwachting zijn alle werkzaamheden bij de noordzijde van het Kelbergenpad eind oktober 2014 gereed en start vanaf dat moment de aanplant van de bomen.” Namens bestuur BBK, Nel Wiersma. Zwarte PE buizen liggen klaar in Kralenbeek In deze omgeving is het een drama om de juiste route te vinden Houten wegen en tegenliggers van gevaarlijke omvang, het is voorzichtig rijden op het Kelbergenpad Het hek staat open, dus kan ik erdooor denkt de fietser. De politie denkt dan "dat is 25 Euro boete" en gaat daar scherper op letten Auto's op de staalplaten, Fietsers op het voetpad en voetgangers over de rubberen matten, waarom geen rode loper? |