Verbreding Gaasperdammerweg niet nodig, volgens Trouw

Op 19 december 1906 vond in het parlement een debat plaats over de toekomst van het automobilisme. De discussie verliep in eerste instantie niet positief voor de auto, totdat het kamerlid Cornelis Lely aan het woord kwam. Hij gaf aan een 'enkel woord' te willen wijden aan de discussie. Het werd een gepassioneerd betoog waarin hij een toekomstbeeld schetste waarin de auto zich van het bezit van enkelen zich zou ontwikkelen tot een massa-product. Het zou in zijn ogen een doelmatig vervoermiddel worden dat nieuwe hoofdwegen nodig zou hebben met scheiding van soorten verkeersdeelnemers, en waarin de vrije loop van het verkeer niet mocht worden belemmerd.

Nu 108 jaren later zijn er nog steeds mensen die het betoog van Ir. lely nog steeds niet begrepen hebben. Na eerdere bezwaren tegen de uitbreiding van de A6/A9 verbinding heeft de raad van State alle bezwaren verworpen en op 30 oktober 2013 het besluit van de minister om de a9 verbinding uit te voeren in de vorm die in het besluit vastligt onherroepelijk te maken.

Toch verschijnen er dan elke keer weer berichten die tot verbijstering lijden. Zonder enige kennis van infrastructurele zaken blijkt het dagblad Trouw uit de statistieken en verwachtingen van Rijkswaterstaat weer te moeten destilleren dat de aanleg van de SAA verbinding overbodig is.
Trouw gaat daarbij voorbij aan de extra verkeersstromingen die veroorzaakt gaan worden door de Floriade in Almere in 2022 en de uitwijk van Schiphol naar Lelystad en concludeert bot met een boute uitspraak dat investeringen van 1 miljard nutteloos zijn aangezien er nu minder mensen gebruik maken van de snelweg. Als dit soort idioten gelijk zouden hebben dan liepen we nu nog in berenvellen rond. Geloof nooit een krant en zeker niet de behoudende linkse kliek van het dagblad Trouw.

Zie ook A9 verbreding overbodig

Zie ook wegverbreding leeglopende A9 stuit op kritiek

Zie ook dit artikel uit de Volkskrant van 1 augustus 2014

Allemaal vergeten ze dat er ook nog omwonenden zijn, Wij zijn die snelweg zat en met 2 x 3 rijstroken is de maat vol, dankzij de milieumaffia is een echt milieuvriendelijke oplossing (directe A6/A9 verbinding) onmogelijk gemaakt en wij zijn het "geroeptoeter" van de biterballencultuur ook zat. Ga iets nuttigs doen en probeer een kwaliteitskrant te worden, ach wat maakt het uit als de Gaasperdammertunnel klaar is dan zijn die dagbladen misschien allang ter ziele, want wie gelooft er nog een krant.....