Een constructieve bijeenkomst op 9 december over de mogelijke brugverbindingen ter compensatie van het wegvallen van de tunnel Geerdinkhofpad Ik kijk met een heel goed gevoel terug op de constructieve bijeenkomst met RWS en Stadsdeel Zuidoost van 9 december. We hebben duidelijk kunnen maken dat het verdwijnen van de verbinding Kantershof - Gaasperpark echt problematisch is voor heel veel mensen en er zijn concrete vervolgafspraken gemaakt. Bedankt voor jullie inbreng die avond! Impressie van een mogelijke liftbrug tussen Kantershof en het Gaasperpark, voorstel Erik Klusman Hierbij een korte weergave van de afspraken van 9 december: Fietsverbinding A9 zuidzijde RWS neemt de suggestie van de Fietsersbond over om vlak tegen de A9 aan (zuidzijde) een fietspad aan te leggen, dat aansluit op de (nieuwe) fietsbrug over de Gaasp en dat ook aansluit op het tunneltje onder de Langbroekdreef. Dat betekent dat je als fietser naar het Gaasperpark kan zonder de autoweg(en) te hoeven kruisen RWS wil een voetpad aanleggen waardoor je via de zuidelijkste punt van Kantershof onder de A9 door kan, zonder een stuk langs de provinciale weg te hoeven lopen· Brugverbinding Wij hebben vier typen bruggen getoond. Na discussie over deze vier alternatieven werd de brug met twee trappen en twee liften zie hieronder tekening 1, unaniem als de beste gezien, vanwege de toegankelijkheid (de liften maken de brug toegankelijk voor mensen met een rollator, rolstoel, kinderwagen, fiets of hond). Rijkswaterstaat gaat dit idee technisch uittekenen, zodat de juiste hoogtes e.d. er in komen. Dat zal ergens in januari klaar zijn. RWS heeft toegezegd de kwestie bij IVV en bij de Stadsregio aan te kaarten.· We gaan een petitie opzetten om het draagvlak voor een veilige en toegankelijke verbinding van Kantershof naar het Gaasperpark inzichtelijk te maken· Als er een brug komt, kan het fietspad dat voor de huizen van Kantershof komt te lopen (oostwaarts) mogelijk komen te vervallen, zo denken ook de bewoners die eerst voor zo’n fietspad pleitten. · Als er een brug met liften komt, zou die qua bewakingscamera’s e.d. gekoppeld kunnen worden aan de bewaking van de tunnel, die wordt immers ook bewaakt. Yvonne van Kessel Locatie van de liftbrug en situatieschets De volgende tekening toont duidelijk de onmogelijkheid van een stijle hellingbaan, er is gewoon geen plaats voor een veilige helling met een maximale hoek van 2,5% De ingetekende 4% is het minimaal haalbare, te stijl bevonden en afgewezen. Locatie van de brug met de niet gewenste stijle hellingbanen |