Nieuwe nieuwsbrief nummer 5 van de Uitweg is uit

Hier is de pdf file van de volledige nieuwsbrief, onderstaande is een extract van één van de artikelen .

“Gaasperdammerweg is onnatuurlijke barrière”

De Gaasperdammerweg, ooit bedoeld als lokale verbindingsweg, verwerkt dagelijks een enorme hoeveelheid verkeer. In de spits staat het meer dan eens vast. “Dat geeft veel sluipverkeer, maar natuurlijk ook geluidsoverlast en stank”, vertelt Els Verdonk, portefeuillehouder ruimtelijke ontwikkeling in stadsdeel Zuidoost. Maar het effect van de Gaasperdammerweg op de leefbaarheid is niet haar enige zorg. “Wij zien ook het belang van een goede verbinding tussen Almere en het vasteland. Zeker met het oog op de groei van Almere. Twee jaar geleden wilden we als bestuur een standpunt innemen: een tunnel onder het natuurgebied Hoge Dijk of opwaardering van de Gaasperdammerweg.
Bewoners en raadsleden zagen niets in een tunnel (zie opm 1): de tunnelmonden bederven het landschap, er zijn luchtkokers nodig, de waterhuishouding wordt aangetast. Bovendien waren er grote twijfels of dit plan werkelijk zou leiden tot afwaardering van de Gaasperdammerweg, zoals de bedoeling was. Daarom was onze conclusie: opwaardering onder voorwaarden (zie opm 2). Steek het geld in ondertunneling of overkluizing van de Gaasperdammerweg, daarmee kun je de capaciteit vergroten en is het geen onnatuurlijke barrière meer. Het is ook de beste oplossing voor de toekomst, want het verkeersprobleem wordt ernstiger. Zo denken we er nog steeds over.” Zuidoost is via het overhedenoverleg bij De Uitweg betrokken. “Ja, ik heb het idee dat daar geluisterd wordt naar de zorgen die we uiten. (zie opm 3) Het is natuurlijk ook de bedoeling van De Uitweg een gemeenschappelijke oplossing te vinden. De benadering is realistisch, ook de financiering wordt meegenomen. Ik denk dat zo’n aanpak wel werkt.”

opm 1
Enkele bewoners delen deze mening, laat het voor eens en altijd duidelijk zijn ALLE bewonersgroepen rondom de Gaasperdammerweg delen deze mening niet. Els Verdonk geeft haar eigen mening. Meer dan 20000 bewoners worden hier gepasseerd door een raadslid zonder fatsoen. Het is duidelijk dat de raadsleden van Amsterdam Zuidoost NIET de mening van de bewoners wensen te volgen, derhalve volgen wij ook niet de mening van de raadsleden. Het is natuurlijk moeilijk als de meningen en belangen van bewoners verschillend zijn. Toch MOET de politiek daar uit kunnen komen, desgewenst door GEEN mening af te geven.

opm 2
Het was ONZE conclusie, is niet juist, dit is de conclusie van een aantal onwetende en hardleerse raadsleden. De bewoners wensen afwaardering van de GAASPERDAMMERWEG en de beloofde GEINTUNNEL.

opm 3
Wij zullen er voor zorgen dat overal duidelijk wordt dat de "overheid" van Zuidoost NIET de mening van de bewoners vertegenwoordigd en dus niet geloofwaardig is.

Een tunnel onder het GEIN bespaart het milieu (minder autokilometers)
Een tunnel onder het GEIN maakt het eindelijk mogelijk de Gaasperdammerweg af te waarderen tot een lokale weg met 70 km per uur als maximale snelheid
Een tunnel onder het GEIN is FIJN!!!!!!!

En dan nog dit.....
de tunnelmonden bederven het landschap, (bij de Gaasperdammerweg niet dan......)
er zijn luchtkokers nodig, (In een woonwijk is dit een poging tot moord.......)
de waterhuishouding wordt aangetast. (laten we dan maar een GEINBRUG aan leggen, is ook goedkoper)

Uw webmaster kent het Geingebied al vanaf zijn kinderjaren. In het midden van de 50-tiger jaren ging ik er vaak vissen met mijn vader en mijn oom Wim. Bij een verkrotte woning aan het water gooiden we de hengels uit en vroeg ik mezelf af , "waarom wordt zoiets niet opgeknapt?" "Heeft geen zin" zei mijn oom, "hier komt een snelweg in de toekomst!" Het zal 1956 of 1957 zijn geweest.
In 1988 verhuisde ik van Ouderkerk aan de Amstel naar de Bijlmer. Mijn nieuwe buren en de makelaar vertelden dat de snelweg die er vlakbij lag maar van tijdelijke aard was..... Er zou een nieuwe weg komen voor het doorgaande verkeer en die weg was al jaren gepland.

En die weg, die komt er!
Naar boven      Home