Rondleiding over het bouwterrein 25 oktober 2016

Op 25 oktober was het zover. Een kleine groep van onze leden, laat ik maar zeggen, de kerngroep zonder diegenen die moesten werken, mocht met IXAS en RWS het bouwterrein op.
Het is niet zo dat je zomaar even, ook met begeleiding, het terrein op mag. Iedereen moest een examen afleggen met vragen over de veiligheid en gevaren die op een bouwterrein kunnen voorkomen. Dat is voor IXAS standaard en iedereen die het bouwterrein op moet zal zo'n test moeten afleggen. Na het zien van een instructiefilm worden er 21 vragen gesteld. Te veel fouten en je komt het terrein niet op of je moet de test nogmaals afleggen.

. Nu waren die vragen vrij logisch en met een beetje gevoel voor veiligheid zijn de antwoorden meestal wel eenvoudig te bedenken. Toch is het goed dat er een soort selectie is. IXAS weet ook meteen dat de persoon kan lezen en schrijven, dat zijn of haar ogen goed zijn en dat het met de intelligentie ook wel goed zit.

Na de test en de voorstelronde bij het logistiek en beveiligingscentrum gingen we naar Poort 6 vlakbij de Kromwijkdreef om daarvandaan naar de Gooiseweg te lopen.

Hieronder het verslag met foto's

Aangekomen op de lokatie worden we voorgesteld aan de deskundige rondleider
en dan gaan we naar boven, langs de metro om meteen een fantastisch uitzicht te krijgen
over het bouwterrein. Hier wordt meteen de vraag gesteld, waarom die stalen geboorde buizen
op de overgang van de tunnelmoten zijn aangebracht, Antwoord de tunnelvloer veert enigszins
maar dat mag niet bij de overgangen van de moten van 50 meter, daarom wordt dat extra gefundeerd.

De immens hoge damwanden en een gebied waar de fundering nog wordt voorbereid, na de afdaling
Waan je je in een andere wereld, nu is pas goed te zien hoe immens het bouwterrein is.



Vijftigduizend piketpaaltjes om de hoogte van de ondervloer te bepalen, vlechten en uitleg



Vooral heel veel vlechtwerk



Nog even een foto maken en de kippetjes die voor verse eitjes zorgen voor de bouwers



Moot met wanden klaar en de gietkisten voor de wanden en nog meer uitleg



De eerste moot die klaar is. Er komen totaal 240 moten of tunneldelen van 50 meter lengte
Op de grootste rijdende tafel van Nederland komt de bekisting van het dak of dek. Ze noemen
dat dekkisten. Er komen 12 dekkisten alllen vernoemd naar de vrouwen die bij IXAS op het project
werken, de eerste is Malou, Dan Anne, dan Juanne enz. Daarnaast de vijzels en de rolwielen van de
verrijdbare tafel.



Reflecterende hesjes en broeken en een overzicht



De oprit die na 12 december de afrit wordt en een woud van kranen



De Gooiseweg overgang en een hei installatie met mantel



Een heipaal met vooraan het vulstuk en ernaast het betonijzer. En bij iedere inrit/uitrit een goed overzicht middels een spiegel



Heeft u klachten geef deze dan door aan Rijkswaterstaat tel. nr: 0800-8002 of e-mail: 08008002@rws.nl. Na 20.00 uur op werkdagen tot 07:00 uur en op zaterdagen en zondagen van 18:30 tot 10:00 uur belt u 020 4804070.