VAP overleg en werkzaamheden voor de openstelling van de tunnel

Zo'n vier keer per jaar organiseren RWS en IXAS een overleg met de omwonenden van de Gaasperdammerweg. Dit Vinger Aan de Pols overleg levert voor beide partijen veel op en neemt ergernissen weg. Zo kunnen de omwonenden klachten kwijt en worden vragen beantwoordt. Over het project wordt vroegtijdig informatie verschaft over de planning en voortgang van het project.

Het laatste overleg stond na de standaard onderdelen in het teken van de opleveringsfases van de tunnel.

     Stand van zaken schadeafhandeling per 31 januari 2020.

     - Actueel aantal schadegevallen:               243 (was 243)
     - Aantal nieuw in 2018/2019                     41 (was  41)
     - Aantal nieuw in 2020                           0
     - Aantal x second opinion aangevraagd:          42 (was  40)
     - Aktes van kwijting opgesteld:                186 (was 182)
     - Aktes van kwijting uitbetaald:               177 (was 169)
     - Aantal dossiers gesloten:                    197 (was 193)
     
     Voorbeeld:
     – Openstaande “oude dossiers” Nieuw Kempering    4 (was   5)
       • 3 daarvan wachten op resultaat second opinion
       • 1 loopt niet meer omdat geen normaal contact mogelijk is

Stand van zaken werkzaamheden IXAS

In vijf buizen is de huttewerende bekleding aangebracht, Eind oktober 2019 is de laatste plaat gemonteerd.


     285.000 m2 Promatect platen aanbrengen
     1.000.000 gaatjes boren
     10 maanden werk (januari - oktober)
     24 uur per dag werken

Tunneltechnische installaties

De technische installaties worden volop getest. We voeren nu de integrale testen uit. Ook met auto’s die door de tunnel rijden.

Bitumen op het dak

Het aanbrengen van bitumen duurt veel langer dan verwacht. Dak is helemaal schoongeborsteld Op veel plaatsen is de bitumen al aangebracht. Er ontbreken nog wat kleine stukjes en in maart 2020 wordt het werk afgemaakt.

Geluidscherm Kantershof

Zoals bekend wordt de Bodem bij geluidsscherm Kantershof niet stabiel. De oplossing is een damwand van ca. 100 m. langs het talud in de grond te drukken.
Start werkzaamheden medio maart. Werk duurt ongeveer 6 tot 8 weken

Onderhoud A9

Ook al wordt de weg aan het einde van dit jaar opgeheven als de tunnel wordt opgeleverd, onderhoud blijft noodzakelijk.
start werkzaamheden week 14 in april, er wordt steeds één kant voor ht verkeer afgesloten.

Parkbruggen

Van links naar rechts Het Reigersbospad start werkzaamheden eind april 2020, 12 heipalen en 4 buispalen
De Bijlmerparkbrug start werkzaamheden zomer 2020, 4 heipalen.



Kelbergenpad, start werkzaamheden voorjaar 2021 circa 12 heipalen, Het Nellesteinpad start werkzaamheden juli of september 2020 circa 12 heipalen.



Gaasperparkpad start werkzaamheden zomer 2020 circa 12 heipalen.


Er wordt bij het heien van de heipalen gebruik gemaakt van een hydroblok. De geluidsintensiteit ten opzichte van een dieselblok is 10 dB gunstiger. Indien er consequent met een balg of mantel wordt geheid dan valt dat verschil te verwaarlozen. omdat het weinig palen zijn moet rekening worden gehouden met heien zonder mantel en 85 tot 90 dB(A) aan geluid op de locatie.

Aanpassen kruising Langbroekdreef - Gooiseweg

Vanaf mei 2020. Aanpassen kruising een aansluiting op Gooiseweg.Er komt een bewonersavond voor Nellestein.



Werkzaamheden voor de openstelling van de tunnel in 2020

Voorjaar 2020

Bij het knooppunt Holendrecht het viaduct Lemelerbergpad afbouwen. De randen van het viaduct worden afgewerkt. Geen hinder verwacht

Laatste dek van viaduct Haarlerbergpad (tegenover Ikea) bouwen (voor zuidelijke parallelrijbaan) Ca 22 heipalen 43 liggers Afsluitingen fietspad

Afbouwen zuidelijk deel brug over de Gaasp. Voegen maken, randen afwerken Zorgt voor geluidsoverlast Kantershof.

Tunnelwand hoofdrijbaan zuid. (camping Gaasperdam) Voorbereiding nieuwe kruising.

Zie verder in dit document over de oplevering van de tunnel.

Naar boven     Home     Actualiteiten     Volledig scherm