zomaar een aantal reacties van omwonenden, een bloemlezing De brieven zijn ontvangen naar aanleiding van de spitsstrookbenutting informatie (ontwerp wegaanpassingsbesluit) en inspraakprocedure. Namen en adressen zijn uiteraard niet opgenomen onze achtertuin grenst direct aan de A9 en die vinden wij zoals hij nu is wel dichtbij genoeg. Geachte heer/mevrouw, Op deze wijze wil ik via u aan Ministerie voor Verkeer en Waterstaat kenbaar makendat de geluidshinder en zeker niet te vergeten; de onaangename soms extreem stinkende vervuiling ( COPD) die door de Gaasperdammerweg wordt veroorzaakt volgensmij AL LANG op een ontoelaatbaar niveau zit!!! Hoe kan een weldenkend mens dan noguitbreiding voorstellen laat staan effectueren???? Hoe kunt u deel uitmaken van eenoverheid die wel de gevaren van roken onderkent en de hoge dosis uitlaatgassen ineen stad tolereert? Terwijl ook in de toekomst die stad nog dichter bevolkt zalraken?Ik woon ca 200 meter van de weg en bij lage windsnelheden en windstilte is voor ons,zelfs voor de meest ongelovige Thomas, goed te ervaren wat deze weg dagelijks vooreffect heeft op onze levensadem, c.q. de de lucht die we inademen. En dan heb ik hetnog niet over het lawaai wat iets gemakkelijker(?) meetbaar is en waar de metingener niet om liegen. Ik ben woonachtig op Leksmondhof Amsterdam Zuid Oost (8e en 9e verdieping). De woning valt onder de 1075 woningen waarbij sprake is van een nog niet afgehandelde saneringssituatie.Ik heb het ontwerp wegaanpassingsbesluit A9 Holendrecht-Diemen gekregen. Ik maak bezwaar tegen het ontwerp. De voorgestelde ontwerpkeuzes bij de verbreding van de A9 zullen leiden tot een nog hogere geluidsniveau en een hogere vervuiling. Dit terwijl de norm van 55 dB(A) al geruime tijd overschreden wordt. In plaats van geluidsbeperkende maatregelen wordt de geluidsnorm naar boven bijgesteld. Dit zouniet nodig zijn als er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van verbeterde geluidsschermen, stiller asfalt en een lagere snelheid (zoals de 80 km/u bij Rotterdam). Deze maatregelen zijn in een eerder stadium toegezegd maar worden nudoor de overheid niet nagekomen. Het verder verhogen van de geluidsnorm is de goedkoopste en eenvoudigste oplossing voor de overheid, maar niet redelijk en billijk voor mij, zeker niet nu ik al vele jaren met een te hoog geluidsniveau heb moeten leven.Ik dring er bij u op aan om het ontwerp zodanig te herzien dat de bestaande geluidsnorm niet overschreden wordt. Wordt de norm toch verhoogd dan stel ik deoverheid op voorhand in gebreke. Ik behoud me het recht voor om een eventuele schade zowel immaterieel door een afgenomen woongenot, als materieel door bijvoorbeeld een waardedaling van de woning, te verhalen op de overheid. Als bewoner van Leerdamhof woon ik pal naast de Gaasperdammerweg.Ik kreeg inderdaad ook het hele pakket van het Ministerie.Ik snapte ook niet de uitspraak van de decibellen.Zoals het dus nu lijkt moet ik door aanpassing van het ministerie van het besluiteen hogere decibellennorm accepteren.Beetje gek en daar moeten we dus zeker tegen protesteren (heb ik ondertussen ookgedaan)Maar wat ik mis als tegenargument op jullie site is het feit waarom deGaasperdammerweg nu verbreed moet worden.Ik zie elke dag de auto's hier voor de deur in de file staan.Dat komt omdat men de A1 niet op kan.Het stuk A1 vanaf knooppunt Diemen tot aan Muiderberg (de afslag naar Almere) zitelke middag bomvol.Op de Gaasperdammerweg staan de auto's nu 2 rijen dik in de file.Verbreding van de Gaasperdammerweg schiet dus niets op aangezien the Bottleneck deA1 blijft.Na de verbreding staan de auto's dus 4 rijen dik in de file.Het lijkt een goed plan voor de doorstroming maar als men de A1 niet verbreed c.q.aanpakt zal de Gaasperdammerweg druk en vol blijven.Het beste is toch voor de variant onder het Gein door, rechtstreeks aansluitend opde afslag naar Almere toe. Natuurlijk zijn wij tegen de komst van de nieuwe snelweg!!Ik woon sedert 3 jaar met mijn 2 kinderen op de Leerdamhof, grenzend aan de A9. Nog steeds kunnen mijn kinderen niet met de raam, niet eens een klein stukje geopend slapen vanwege de overlast van het verkeer van de A9.Dit betekent dat ik de ramen niet wil openen omdat de kinderen niet zullen slapen. Tijdens de warme zomerdagen is dit helemaal geen doen aangezien we nog eens op 9-hoog wonen. Deze appartementen zijn nl. het warmst. Zomers is het helemaal geen doen want de temperaturen kunnen oplopen tot 40 graden.Mijn enige oplossing is om de van de hele nacht te laten draaien. U begrijpt dat ik hele hoge kosten voor overgebruik in electra heb.Toen ik hier kwam wonen had ik gedacht om deze appartement te kopen. Ik moeter niet eens meer aan denken. Mijn geld te gaan investeren in iets wat geen waarde heeft? Ik kan mij nl. niet indenken dat iemand aan deze vorm vangeluidsoverlast kan wennen. Ben zelf heel wat gewend aan overlast van burenwegens te harde muziek. Maar dit gaat te ver en er bij stil te staan dat hetmisschien in de toekomst erger zal worden???Hoop u hierbij voldoende te hebben ingelicht.. Beste AGG, Ik heb niet jullie brief uit de brievenbus gehaald. Ik woon sinds 1981 op Leerdamhof en ik heb het verkeerslawaai horen toenemen. Al die auto's onder je ramen dooris dan ook adembenemend. Ik slaap sinds jaren met oordoppen, de was kan ik nietbuiten te drogen hangen, 's zomers op het balkon zitten is geen pretje (wél metoordoppen, en eigenlijk moet ik dan een kapje voor de mond). 's Nachts met de ramenopen slapen is zeeeer ongezond. (Ik slaap aan de weg-kant).Ik ondersteun dan ook de aktie(s) zeer. Een bezwaarschrift indienen zou ik wel willen, maar door ziekte en gebrek aan genoeg energie gaat dit erg moeilijk. Daar zou ik graag hulp bij hebben.Op welke manier kan ik jullie aktiegroep ondersteunen?Succes met alles! Naar aanleiding van uw flyer het volgende:Ik woon op Leerdamhof . Ik behoor volgens Verkeer en waterstaat dus niet tot degroep bewoners die overlast zou hebben van de uitbreiding van de Gaasperdammerweg.Mijn zusje woont op nr. en kreeg wel het document. Via haar vernam ik dus ookdat mijn woning er buiten valt. Nou is het zo dat ik op 6 hoog woon en 3 ramen aan de kant van de weg heb (en ook ramen aan de voorzijde) en dus de weg kan zien en horen. Mijn zusje woont op de 3e etage en heeft geen enkel contact met de weg, want al haar ramen kijken uit op de grasveldkant (voorzijde van de flat).Ik heb hierop contact opgenomen met de persoon die in de begeleidende brief stond vermeld, maar die was er natuurlijk niet. Na veel heen en weer bellen had ik eindelijk contact met de heer Flapper. Deze hoorde mijn verhaal een en beloofde het uit te gaan zoeken. Volgens hem kon er wel iets mis zijn gegaan bij de beoordeling over welke woning wel en niet er onder viel.Hij heeft inderdaad terug gebeld en us napt het al: mijn woning lag "veel"verder van de weg verwijderd dan die van mijn zus en dus viel ik er buiten. Mijn argument dat dat niet klopt (misschien hemelsbreed enkele meters) en dat mijn woning wel degelijk contact had met de weg via de ramen aan de achterzijde vond hij niet steekhoudend. Ik kreeg alsnog wel het document van hem toegezonden, maar daar heb je natuurlijk niets aan als je woning er toch buiten valt.Ik kon helaas niet op 16 december naar de voorlichtingsavond in het Planetarium,want ik had graag even mijn visie op het geheel gegeven. Ik krijg sterk de indrukdat iemand aan de hand van bouwtekeningen van de flat ergens een streep heeft getrokken zonder op de hoogte te zijn van de werkelijke situatie. Zeker bij het eerste portiek (de toren) van Leerdamhof kan je aan de buitenkant absoluut niet zienwaar welke woningen liggen en dat kan je aan de hand van de bouwtekeningen ook nietbepalen.Nu is het zo dat iemand die op 7 hoog woont en geen uitzicht heeft op de weg wel ina anmerking komt voor de aanpassing, maar ik dus niet. Dat lijkt mij absoluut oneerlijk en onterecht. Bovendien is de hoogbouw van Leksmondhof op dezelfde manier gebouwd als Leerdamhof en daar wordt al een aanpassing vanaf nr. 12 toegepast en bij ons pas vanaf nr. 50.Ik heb het er een beetje bij laten zitten, mede omdat ik na de telefoontjes van de heer Flapper toch de indruk had gekregen dat alles al vast lag en dat ik dus pech had. Maar na uw flyer begrijp ik dat ik toch nog iets kan doen. Mijn vraag is dan ook: kan ik nog protest aan tekenen en zo ja, hoe en waar. En zo is het ook!! alles ligt gewoon vast en de kleine groep beslissers heeft de grote groep gepeupel in de tang (hoe heet het woord ook weer wat daar bij hoort). Een paar doden meer of minder, ach wat maakt het uit als de auto's maar kunnen rijden.... |