Verbijsterende zaken

CDA zet weer in op tunnel maar pest nog steeds liever de omwonenden van bestaande wegen

CDA:tunnel voor verbinding A6 en A9

De snellere verbinding die tussen de A6 en de A9 moet komen in de buurt van Weesp, moet grotendeels ondertunneld worden. Dat wil het CDA in Noord-Holland. Het provinciebestuur houdt tot nu toe vast aan de variant waarin geen nieuwe weg wordt aangelegd, maar waarbij de huidige wegen worden verbeterd en verbreed. Het ministerie studeert nog op varianten, waaronder een rechtstreekse nieuwe snelweg van A6 naar A9. Volgens het CDA is een tunnel voor het grootste deel van het traject het meest milieuvriendelijk en moet de provincie die variant gaan bepleiten in Den Haag.

En dan deze.

Let u wel eens op het noordvleugelonderzoek. Dat is net zo iets als een enge ziekte, eerst noemt men het bij naam, dan volgen de afkortingen en vervolgens wijzigt de naam in iets exotisch. Net zo vergaat het de A6-A9 verbinding, nu onderdeel van het Noordvleugel programma.

Op donderdag 20 oktober 2005 heeft u in het Planetarium Gaasperplas te Amsterdam-Zuidoost
van 14.00-17.00 en 19.00-22.00 de mogelijkheid kennis te maken met het schiphol-amsterdam-almere programma. , zie ook aan het einde van deze pagina een overzicht van de bijeenkomst in Ouderker van 10 oktober.

Tot zover is er nog niets aan de hand, maar als je vervolgens 4000 vragenlijsten aan omwonenden verstuurd en de omwonenden van de Gaasperdammerweg "vergeet" dan ga je toch denken dat we "tweede rangs burgers" zijn geworden. Foei Verkeer en Waterstaat, foutje.....

Uit de website van het noordvleugel programma

Publieksonderzoek

De afgelopen maanden is gestart met het uitvoeren van het Noordvleugel Publieksonderzoek. Dit onderzoek bestaat uit een aantal onderdelen die op de Noordelijke vleugel van de Randstad als geheel betrekking hebben of uitsluitend op de planstudie Schiphol-Amsterdam-Almere. Verspreid over de Noordelijke vleugel van de Randstad is met ongeveer 70 burgers een open gesprek 'aan de keukentafel' gevoerd. Bij deze gesprekken stond de volgende vraag centraal: Welke omgevingskenmerken zijn voor burgers van belang voor de kwaliteit van hun leefomgeving. Deze 'stem van burgers' zal mede als input voor de Open Ronde Tafel gebruikt worden. Binnenkort zal de rapportage verschijnen. Interesse? Houd de website (www.noordvleugel.nl) in de gaten. Daarnaast zijn onlangs voor de planstudie Schiphol-Amsterdam-Almere 4000 vragenlijsten gestuurd naar een aselecte steekproef van burgers in het gebied van de planstudie. Met dit deel van het publieksonderzoek willen we de gevonden belevingswaarden verifiëren en prioriteren. Deze resultaten zal de planstudie gebruiken om het perspectief van burgers te betrekken bij de te ontwikkelen landschapsvisie en de effectenstudie van de alternatieven en varianten.
'Last but not least' wordt binnenkort onder de vlag van het Noordvleugel Publieksonderzoek de mening gepeild van bewoners, (toekomstige) weggebruikers , bedrijven en de transportsector over de alternatieven en varianten in de planstudie Schiphol-Amsterdam-Almere. De resultaten hiervan krijgen een functie in het consultatiedocument dat begin 2006,vooruitlopend op de formele inspraak, wordt opgesteld (zie ook: www.schiphol-amsterdam-almere).
Meer weten? Contactpersoon: Elly van Welie, elly.van.welie@minvenw.nl

En... Natuurlijk het antwoord van de AGG.

Aan Elly van Welie, contactpersoon Publieksonderzoek

Graag uw aandacht voor het volgende:
In de Noordvleugel Nieuwsflits (tweede nummer) staat vermeld dat er een publieksonderzoek is geweest met 70 burgers t.w. een open gesprek 'aan de keukentafel ' en er zijn 4000 vragenlijsten verstuurd. Wij zijn de Stichting Aktie Gezondheid Gaasperdammerweg (AGG) en vertegenwoordigen 20.000 bewoners die rond de Gaasperdammerweg wonen. Aangezien er in de planstudie meer gehoor lijkt te zijn voor burgers uit 't Gooi vragen wij ons af of burgers in Amsterdam-Zuidoost wel worden gehoord. Hoe is de selectie van de gehoorde burgers tot stand gekomen?
Graag zien wij uw reactie tegemoet.

Notitie over de informatiebijeenkomst in Ouderkerk 101005

De AGG is alvast poolshoogte gaan nemen in Ouderkerk. Grote opkomst van bewoners en van RWS mensen en andere instanties, oa Provincie Noord-Holland.
Het ging puur om de informatie. Na een inloop ging men naar de Kerk ernaast , waar na een inleiding een filmpje werd vertoond. Het klonk nogal dreigend. Als er niet meer asfalt komt …. Dan….
Vervolgens dia's met toelichting van Sandra Konijn van RWS. Grotendeels waren het bekende beelden en al bekende informatie. Wat me wel opviel was dat er nu 3 alternatieven werden gepresenteerd.
De nulplusvariant; geen asfalt maar beprijzing per km en/of congestieheffing. De resultaten t.a.v. de bereikbaarheid pakten eigenlijk heel gunstig uit. Nu stond dit nummer een. In de startnotitie was dit zelfs niet genoemd! En het stroomlijnalternatief en het Verbindingsalternatief (tunnel A6/A9)

Naar boven      Home