Economie gediend met betere wegen naar regio Amsterdam en Ministers eens over weg langs het Naardermeer Zijn jullie nu blij met deze berichten van 27 en 28 april 2006 vroeg iemand aan mij.... Ja en nee, Ten eerste is wat een minister zegt en uiteindelijk doet niet altijd hetzelfde, de kamer moet nog beslissen en de oorlog gaat pas beginnen. Ja, omdat de minister niet anders kan, de Gaasperdammerweg verbreden kan echt niet meer, het wordt niet getolereerd door de bevolking en een complete bevolking opofferen is iets voor de Oekraïne, Irak of Darfoer, erg genoeg, maar in Nederland zijn we gelukkig ontwikkeld... Zelfs Bijlmerbewoners hebben recht op een gezonde lucht en minder geluid en dat is met Schiphol in de omgeving al moeilijk genoeg te realiseren. (vergis u niet! één vliegtuig is echt genoeg) en een snelweg door een woonwijk, we weten er alles van.... Ja, omdat de beoogde verbinding de meest milieuvriendelijke verbinding is. De automobilist rijdt minder om, verstookt dus minder CO2, is veiliger en raakt geen landschappelijke belangrijke gebieden. (de kreten dat het Naardermeer wordt aangetast zijn één grote leugen) Nee, omdat de minister een kans mist, er zijn andere manieren om de congestie aan te pakken. Beter Openbaar vervoer, thuiswerken, 4 x 9 in plaats van 5 x 8 uur werken enzovoort. Meer asfalt alleen lost niets op. Nee, omdat anderen nu de overlast moeten opvangen. Hoewel de A6-A9 ooit door de inwoners van het Geingebied en Natuurmonumenten is tegengehouden en daardoor de Gaasperdammerweg is opgewaardeerd tot een snelweg is de situatie nu anders. Dit neemt niet weg dat dit voor de omwonenden van de Gaasperdammerweg een "eens maar nooit weer" situatie is. De weg is er nu eenmaal, gebruik hem (met een maximum snelheid van 80 km/u) maar gedoog geen enkele uitbreiding. Hanteer de nul-optie. DEN HAAG - De Nederlandse economie is gediend met een beter wegennet voor het pendelverkeer naar de regio Amsterdam. Dit stelt het Ruimtelijk Planbureau in een donderdag verschenen rapport ,Wegen naar economische groei'. Het planbureau heeft voor het eerst uitgezocht wat de economische betekenis is van infrastructuur. De uitkomst is dat de wegen in en om de grote steden moeten worden verbeterd, en dan met name die rond de agglomeratie Amsterdam. Het RPB beschrijft het belang van een betere verbinding tussen Amsterdam en Almere. Daarmee is het rapport koren op de molen van voorstanders van de aanleg van een nieuwe snelweg A6/A9, langs of onder het natuurgebied het Naardermeer, zonder dat het planbureau daar zelf uitspraken over doet. In juni maakt het kabinet een keuze over de bereikbaarheid van de as Schiphol-Amsterdam-Almere. „De versterking van Amsterdam is cruciaal voor Nederland”, stelt RPB-directeur W. Derksen in een toelichting. De samenballing en de variatie van bedrijven rond de hoofdstad speelt daarbij volgens hem een rol. AMSTERDAM - Het kabinet is het op hoofdlijnen eens over een nieuwe, ondertunnelde snelweg bij de natuurgebieden het Gein en het Naardermeer. Minister Peijs van Verkeer heeft dat afgesproken met haar collega Dekker (Ruimtelijke Ordening). Eind juni volgt een definitief besluit. De verbinding is nodig omdat de snelwegen tussen Schiphol en Almere dichtslibben. Het kabinet had ook de bestaande wegen kunnen verbreden, maar ziet dus meer in een nieuwe weg. Hoe veel er van die weg wordt ondertunneld, is nog onduidelijk. |