Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm     
Tunnel A6-A9 mondt uit in Gaasperdam

Bovenstaande kop komt van een artikel in de Echo (van 24 mei 2006) waarin het Platform A6-A9 zich plotseling realiseert dat een tunnel 2 kanten heeft en dat het geen pretje is voor de bewoners.
enige zinnen uit dit artikel:
1 "Aan de westkant zijn het de bewoners van Zuidoost die directe overlast van luchtvervuiling en geluidshinder zullen hebben van zo'n constructie."
2 "Wij zullen in de toekomst 24 uur per dag de gevolgen van dit krankzinnige plan ervaren."
3 "De ondergrondse waterhuishouding in het kwetsbare, eeuwenoude veenlandschap van Gein en Vecht wordt in gevaar gebracht."
4 "De tunnel komt vlak voor de rand van Amsterdam Zuidoost boven. Daar wonen duizenden mensen in dichte bebouwing tot aan de stadsrand. Zij krijgen te maken met grote overlast door luchtvervuiling en geluid."
5 "Het natuurrecreatiegebied De Hoge Dijk wordt vernietigd."

Best Platform en lieve minister:

1 De bewoners rondom de Gaasperdammerweg hebben al 24 jaar last van geluidshinder en luchtvervuiling. Ook dat zijn bewoners van Zuidoost!
2 De bewoners rondom de Gaasperdammerweg ervaren al 207365 uur de gevolgen van het krankzinnige plan van 28 jaar geleden.
3 De Gaasperdammerweg kan niet verdiept of ondertunneld worden omdat er een uniek kweldergebied ligt, omdat de weg globaal langs de oude dijk van het Bijlmermeer loopt en omdat er veel, heel veel mensen wonen.
4 Er wonen 20 duizend mensen in de directe omgeving van de Gaasperdammerweg.
5 Dat zogenaamde natuurrecreatiegebied is van net zoveel waarde als de taluds van de huidige Gaasperdammerweg en delen van het Bijlmerpark en is inderhaast tot stand gekomen om de akties van 25 jaar geleden kracht bij te zetten. Op de foto hiernaast zien we de afslag naar de A6/A9 al liggen. Snel weggewerkt en voorzien van golfbaan en natuurrecreatiegebied.

Hoe ver gaan we nog door met liegen!. en... bedankt voor de argumenten.

Laten we wijs zijn en het asfalt wat er moet zijn op de juiste plaats te leggen.
Of nog beter geen asfalt erbij en ook niet wel bij jou maar niet bij mij.

Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm