Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm     
50 argumenten, geplukt van de site van natuurmonumenten.

De AGG is tegen de aanleg van meer asfalt, niet hier en ook niet ergens anders. Maar als de politiek als enige oplossing kiest voor meer asfalt in de regio, dan wensen we de meest milieuvriendelijke en mensvriendelijke oplossing. Het is aan de 2e kamer om te beslissen wat dat wordt, wij hanteren het credo, "Wat u niet wilt dat u geschied doet dat ook een ander niet"

Zomaar meer dan 50 mensen die hun mening hebben gegeven op de website van Natuurmonumenten komen met uitstekende argumenten tegen het stroomlijn alternatief.
We gebruiken de meningenpagina van Natuurmonumenten, omdat we vinden dat deze inzendingen het waard zijn gelezen te worden en omdat Natuurmonumenten misbruik van de situatie maakt en misleidende berichtgeving naar de pers verzorgd.
De meeste meningen geven blijk van een grote betrokkenheid bij de schrijver. Veel adhesiebetuigingen voor de Natuurmonumenten actie geven blijk van een beperkte kennis van de problematiek. Dat werkgelegenheid IN de Flevopolder en het noorden van Nederland is gebaat  bij een betere wegverbinding, juist om de bedrijven die er gaan ontstaan (en zijn)  de gelegenheid te geven hun productie ook te transporteren is een gedachte die bij de meesten niet opkomt. De wegverbinding is nodig om transport mogelijk te maken en niet alleen om mensen te transporteren. Het goederenvervoer prevaleert boven het personenvervoer en juist dat goederenverkeer maakt het mogelijk dat mensen kunnen wonen in de omgeving van hun werk.

Ronduit jammer is het dat er weinig mensen met goede alternatieven komen voor een asfaltloze oplossing. Het BAM heeft nog veel werk te doen.

 

De meer dan 50 steengoede argumenten om een A6-A9 verbinding via een tunnel langs het Naardermeer aan te leggen

 

>> kees 8 jun 2006

"natuurmonumenten ik word gek van dat spotje" iedere keer als ik dat spotje hoor als ik in de FILE sta denk ik dat is een belachelijk plan om die weg NIET door te trekken. Dat plan moet er zo snel mogelijk uitgevoerd worden ...bij deze zeg ik als op wat met natuurmonumenten te maken heeft want als je zo veel geld uit geeft aan spotjes hebben jullie geld te veel bedankt

 

>> hans 8 jun 2006

"Schandalig" Schandalig zoals u de mensen in het land via reclame spotjes misleid. Alle plannen die gemaakt worden kraken jullie af het is nooit goed of het deugd niet. Nu komen ze met een goed plan waar werkelijk niemand last van heeft, en dan moeten jullie dat met leugens bespotten. Alleen om deze reden zou ik mijn lidmaatschap al opzeggen.

 

>> Willem 8 jun 2006

"Natuurmonumenten niet consequent!" Nu werpt Natuurmonumenten zich op als de verdediger van het Naardermeer. Wij, de Actiegroep Joostenlaan, zetten ons al sedert 2001 in om het Landgoed Haarzuilens als een voor iedereen vrij toegankelijk natuur- en recreatiegebied ingericht te krijgen. Hier is het Natuurmonumenten die ons tegenwerkt! Natuurmonumenten verwerft met gebruikmaking van lidmaatschaps- en gemeenschapsgeld (Postcodeloterij)grond in het gebied. Nu is Natuurmonumenten voornemens om 16 hectare van deze grond beschikbaar te stellen om Golfclub De Haar uit te laten breiden. Ondanks herhaalde verzoeken van ons om hieraan niet mee te werken gaat Natuurmonumenten gewoon haar eigen gang. De belangen van straks 15.000 recreanten (op piekdagen) leggen het af tegen het belang van circa 400 golfers! Van Natuurmonumenten zou je toch mogen verwachten, dat zij haar eigen Statuten naleeft. Prima, het verdedigen van het Naardermeer. Maar wees dan ook consequent en doe hetzelfde voor het Groengebied Utrecht-West (deelgebied Haarzuilens)!!Ik ben zeer benieuwd of er langs de Eikslaan te Haarzuilens straks ook een bord van Natuurmonumenten staat, waarop men kan lezen: "Dit gebied wordt niet gebruikt voor uitbreiding van een golfbaan!!"  (zo is het maar net, Herenboeren die alleen aan hun eigenbelang denken AGG)

 

>> Maarten 8 jun 2006

"Misleidend eigenbelang" Woedend ben ik over deze actie van Natuurmonumenten, waar ik nota bene lid van ben! Dagelijks sta ik in de files op de A1 in. 's Ochtends in de richting Amersfoort, 's middags in de richting Amsterdam. Het is een ramp. In de tegenovergestelde richting is de A1 elke dag helemaal een buitengewoon treurig gezicht. 20 kilometer file is geen uitzondering. In 10 jaar tijd is Almere gegroeid tot een stad, is Amersfoort uitgebreid met grote wijken. Die mensen moeten naar hun werk en hebben geen alternatief. Het openbaar vervoer is leuk voor ambtenaren met eenvoudige banen van 9-5 dicht bij een station. Eindelijk wordt er na al die jaren fileleed iets gedaan aan de infrastructuur maar wie protesteren? De rijken in hun mooie huizen langs het Gein en Naarden. Laat die arme sloebers in de Bijlmer of in Gaasperdam het leed maar dragen. Eindeloze rijen ronkende in de file staande auto's langs hun woonwijk is voor hen wel goed genoeg. Die nieuwe verbinding, goed aangelegd langs het tracé van de A1 en dan afbuigend in de richting van de A2/A9 zou een geweldige verbetering van hun leefmilieu betekenen. Boos ben ik op natuurmonumenten en de groene maar zeer gefortuneerde bekende Nederlanders omdat ze van de A1 het liefst een grote permanente parkeerplaats willen maken. Jullie tonen geen enkele consideratie met de mensen die, let wel, niet voor hun lol in de file staan. Jullie tonen geen enkel medeleven met de mensen die langs de A9 moeten wonen. Jullie kiezen eigenlijk alleen maar voor jullie eigenbelang. Wees eerlijk in jullie communicatie. Vertel aan de pers dat er ook heel veel mensen zijn die dit initiatief van Peijs van harte steunen. En tja, het is niet anders. Ik zeg hierbij mijn lidmaatschap op.

 

>> Pri 8 jun 2006

"overdreven" ik vind uw sterspotje te overdreven. ben lid van  uw club en natuurliefhebber en ook geen filerijder. Maar toch, met een tunnel op ruime afstand van het Naardermeer kan er een goed alternatief komen voor het file leed.

 

>> Dorothy 8 jun 2006

"Natuurmonumenten overdrijft" Ik ben lid van Natuurmonumenten, want ik vind het goed dat ze zich inzetten voor de natuur. Ik woon vlakbij het Naardermeer, maar ben er nog nooit geweest. Ik dacht dat het gebied nauwelijks toegankelijk was voor buitenstaanders! De verbinding A6-A9 is voor mij wel nodig om het fileleed te verzachten. Volgens mij overdrijft Natuurmonumenten de gevolgen voor de natuur. De weg loopt niet dóór maar 2 km weg van het natuurgebied. Steek jullie energie erin om in overleg met de overheid en de bouwers om de natuur zo veel mogelijk te ontlasten!

 

>> Martijn 8 jun 2006

"Jammer" Jammer dat een organisatie als Natuurmonumenten waar ik begrip voor had, zich nu profileert als de firma list en bedrog. Aannames worden hier als voldongen feiten neergezet. De gevolgen worden ook nog eens schromelijk overdreven. Nu wordt er eindelijk eens een keer een goed besluit genomen, namelijk het onder tunnelen van een gebied, en weer is het niet goed. Geestig dat deze zelfde organisatie de oplossing in dit geval zoekt in het OV. Ten eerste is dat op de lange termijn geen oplossing, en ten tweede loopt het spoor DWARS door het natuur gebied heen. Meer treinen door een natuurgebied is dus geen probleem, auto's LANGS (en ook nog eens ONDER) het gebied mag niet. De meeste reacties hier zijn negatief over de Natuurmonumenten actie. Toch zie ik de kop al voor me volgende week: Grote Steun voor actie natuurmonumenten bla bla.

 

>> W.G 8 jun 2006

"misleiding" Dit is echt een dwaze actie van Natuurmonumenten. Dat radiospotje van "ik sta hier op de over enz." is oeverloze onzin. Komt die weg echt op de oever? Of gewoon een eind er vandaan? Dus stop met deze misleidende actie, jullie geloofwaardigheid daalt erg snel voor mij.

 

>> Ron 8 jun 2006

"WEET WAAROVER JE PRAAT" Nog even dit. Ik ben al jaren trouwe aanhanger van Natuurmonumenten. Maar in dit geval ben ik VOOR de doortrekking van de A6 om de simpele reden dat die NAAST het Naardermeer komt te liggen. KIJK MAAR OP DE KAART. Ik distantieer me volledig van de onzin die onze voorzitter hierover uitkraamt. Niet gefundeerd. Hij heeft duidelijk niet op de kaart gekeken.

 

>> R.  8 jun 2006

""rust door onderdóór "" slechts een tunnel waarborgt rust in de omgeving !

 

>> J 8 jun 2006

"Bouw dan geen stad!" Jammer dat Natuurmonumenten zich zo bindt aan een Gooise lobby. We zitten goed en we blijven goed zitten en de rest van Nederland bekijkt het maar. Geen aansluiting OK, maar dan ook geen stad voor 200 a 400 duizend mensen op die plek! Ik zal goed onthouden dat NM de Flevolanders zo laat stikken!

 

>> Peter 8 jun 2006

"Ja, mits..." Wat ik er over gelezen heb geeft mij het beeld van een ideale oplossing: een tunnel onder de hele kwetsbare plek. Moeten ze veel meer doen! (en hadden ze veel meer moeten doen - denk aan A1 door de Veluwe)

 

>> freek 8 jun 2006

"Er zijn grenzen?" geachte heer Pascal, Laat ik mijn standpunt over de "aangelegde vijver"verduidelijken, zelf woon ik de gemeente waar natuur monumenten z'n hoofdkantoor heeft,omringt door de Vinkeveense Loosdrechtse Kortenhoefse en Ankeveense plassen en ja ook het Naardermeer. Allen ontstaan uit een brandstof behoefte van toen;  Turf Dat als "bijproduct" er nu schitterende gebieden liggen is voor mij geen excuus om dit gebied heilig te verklaren. Zoals gezegd dit gebied is door mensen handen ontstaan en kan dus ook ergens anders worden gecreëerd. Begrijp mij goed ik woon in een schitterend gebied en het zou me aan mijn hart gaan, maar met onze economie zal het moeten worden verdiend, niet met het kijken naar de natuur.

 

 

>> Ron 8 jun 2006

"WEET WAAROVER JE PRAAT" Kijk nou toch eerst eens op een landkaart voordat je je mening geeft! Dan zie je dat de verlengde A6 NAAST het Naardermeer komt te liggen. Een doorgetrokken A 6 geeft minder files dus minder milieuverontreiniging dus is GOED voor de natuur. Dit in tegenstelling wat natuurmonumenten ons wil laten geloven.

 

>> GertJan 8 jun 2006

"Hier wordt wél gebouwd" Ik heb de argumenten TEGEN de nieuwe snelweg van jullie eens goed doorgelezen en ik vraag me af waarom er argumenten "verzonnen" moeten worden. Echt ál mijn haren gaan er van overeind staan! Al heel lang ben ik lid van natuurmonumenten, maar nu overweeg ik serieus om mijn abonnement op te zeggen! En dan die reclamespotjes.. jakkes wat een anti-reclame voor onze vereniging. De auto's die toch van Almere naar Amsterdam of andersom gaan staan gemiddeld 2* 30 minuten per dag in de file uitlaatgassen te braken. We zouden juist blij moeten zijn met deze nieuwe weg dat scheelt enorm in de vervuiling. Jammer dat natuurmonumenten zich zo'n duidelijke mening aanmeet en uitdraagt namens de gehele vereniging.

 

>> Petra te Weesp 8 jun 2006

"eenzijdig" Hoewel ik natuurbehoud erg belangrijk vind (en al jarenlang lid ben van Natuurmonumenten) vind ik de berichtgeving erg eenzijdig of misschien moet ik wel zeggen: manipulerend. De Naardermeer is een afgesloten gebied, waar je alleen in mag met excursies (en waar je vanuit de trein nog het mooiste zicht op hebt). Hoezo: er komen duizenden mensen tot rust? Als je het rondje Naardermeer loopt valt de rust nogal tegen, o.a. door de A1, die er bijna naast loopt. De nieuw geplande weg gaat er volgens mij net zo ver bovenlangs als de bestaande A1 er nu aan de oostkant langs loopt.

 

>> Gerrit 8 jun 2006

"Doen." Natuurlijk is de natuur belangrijk. Maar als je even nadenkt dan weet je dat de uitstoot van auto's in de file ( op de A6 en A9 ) net zo goed in het natuurgebied terecht komt. Beter is het om er voor te zorgen dat het verkeer door kan rijden. Dit vervuilt veel minder. Wat natuurmonumenten nu doet is mensen op hun sentiment aanspreken en dat is niet realistisch. Als je kiest voor een tunnel onder het Naardermeer of het verbreden van b.v. een A9 die midden door een de Bijlmer loopt waar duizenden mensen wonen.. Dan kies ik voor de tunnel. Bij een tunnel kun je namelijk ook de uitlaatgassen die afgezogen worden filteren voor het uitblazen, en dat ook nog op een gecontroleerde plaats.

 

>> Ron 8 jun 2006

"WEET WAAROVER JE PRAAT" Kijk nou eerst eens op de kaart voordat je je mening geeft. De A6 kan perfect aangelegd worden naast de spoorlijn die er al ligt. Natuur wordt eigenlijk niet aangetast. Natuurmonumenten moet zich niet zo aanstellen. Hoop drukte om niks. Zonde van het geld. Of doet de voorzitter dat om zichzelf op de voorgrond te plaatsen. Zeer bedenkelijk, maar het lijkt er wel op.

 

>> Hvdk 8 jun 2006

"Tunnel zo slecht nog niet!" Zo'n tunnel is zo slecht nog niet als er ook meteen geld wordt vrijgemaakt om het spoortraject uit het Naardermeer weg te krijgen, laten ze daar ook meteen een ander tracé voor vinden al dan niet met tunnel, het lawaai van al die treinen weg uit het Naardermeer, dat zou pas wat zijn!

 

>> Freek 8 jun 2006

"Naardermeer: er is geen weg meer terug" Beter dan natuurmonumenten zelf kan ik het niet verwoorden. De weg is al 15 jaar te laat. Het Naardermeer is leuk maar niet belangrijk; onze economie is dat echter wel! Als we echt deze aangelegde vijver willen behouden waarom verplaatst natuurmonumenten deze niet naar 1 van onze nieuwe Zuiderzee polders? kom op mensen wees eens wat minder emotioneel en denk eens wat rationeler; bijna alle natuur in dit land is door mensen aangelegd, verplaatsen moet zeker een optie zijn

 

>> Hans 8 jun 2006

"tegen zijn is makkelijk" Wij zijn al jaren lid van natuurmonumenten. Ook ik vind het belangrijk dat de natuur behouden blijft maar ik vind de kritiek en de gegeven argumenten wel erg makkelijk. Ik ben tegen is snel geroepen. Help liever mee aan het oplossen van een maatschappelijk probleem. Almere moet uitgroeien tot 350.000 inwoners en heeft maar twee uitvalswegen richting de randstad welke nu al iedere dag vol staan. Daarbij komt de nieuwe snelweg niet door maar langs het Naardermeer te lopen. De aantasting van het meer zal der halve minimaal zijn en ik ben van mening dat de natuur prima kan samengaan met de infrastructuur. Immers al sinds jaar en dag loopt de spoorlijn dwars door het Naardermeer en de natuur trekt zich hier niets van aan. Ik wil Natuurmonumenten oproepen mee te helpen aan een oplossing voor het probleem dan alleen maar kritiek te spuien en tegen te roepen.

 

>> Andre 8 jun 2006

"vóór A6-A9" ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen i.v.m tendentieuze stellingname m.b.t. het Naardermeer. Aan de overbelasting van mijn leefgebied de Bijlmermeer wordt niet gedacht, omsloten als het is door A1, A2, A10 en A9. Ik ben een fervent fietser, dat wel!

 

>> rené 8 jun 2006

"wat een lacher" wat was het doel van deze site? een snelweg aanleggen of de aanleg verhinderen. zoals de reactie hiernaast al aangeven. weten we wat we willen. aanleggen dat ding. dat het ondergronds gaat gebeuren is al een heus wonder. ik raad natuurmonumenten aan zich een plek aan tafel te verwerven om mee te kunnrn praten en denken want in ieder plan is een potentie te ontwikkelen welke wel kwaliteiten heeft. deze worden echter niet behaald door energie te steken in sites en reclame waar mensen allen met de tegengestelde reactie komen. veel sucses en zorg ervoor dat de tunnelaanloop ook een maaiveld krijgt en onder de natuur verdwijnt!

 

>> Ad 8 jun 2006

"Alternatieven?" Nederland is nou eenmaal een klein land met een grote mate slechter wordende infrastructuur. Het alleen maar verbreden van de bestaande wegen is geen optie als er niets wordt gedaan aan de zgn. bottelnekken (we kunnen nl. niet goed ritsen). In veel plaatsen is geen fatsoenlijke aansluiting voor het openbaar vervoer en dat is door privatisering al helemaal niet verbeterd (eerder verslechterd). Voor veel mensen met een ambulante functie is openbaar vervoer trouwens al helemaal geen optie. Daarom steun ik het plan om de snelweg A6- A9 aan te leggen net zo hard als het doortrekken van de A4 (Delft - Rotterdam), het doortrekken van de A18 (Doetinchem - Enschede) en het doortrekken van de snelwegen rond Maastricht e.d.

 

>> Rob 7 jun 2006

"WEL bouwen" Een erg eenzijdige kijk op het probleem op deze site. Er zijn altijd wel bekende Nederlanders te vinden die iets positief over een populair onderwerk als natuurbehoud willen zeggen. Maar helaas, we wonen met heel veel mensen in een heel klein land. Ook ik zou willen dat we meer ruimte voor natuur zouden hebben maar dat hebben we niet. Wie op de kaart van Nederland kijkt kan zien dat het 30 jaar geleden al de bedoeling was om de A6 en de A9 met elkaar te verbinden. Om wille van de natuur doen we dat ondergronds en LANGS, niet DOOR het Naardermeer. De nadelige gevolgen hiervan worden door natuurmonumenten schromelijk overdreven. Aanhoudende en groeiende files vlak langs het Naardermeer zoals die er nu staan leveren meer schade aan de natuur.

 

>> Henk 7 jun 2006

"Stemmingmakerij!" Er zijn veel misverstanden rondom de voornemens van het kabinet. De reacties van de bezoekers tonen dit onomstotelijk aan. Natuurlijk wordt er niet DOOR het Naardermeer gebouwd. Er wordt ook niet in het natuurgebied gebouwd. De weg is gepland BUITEN het natuurgebied. En als de weg zorgvuldig, eventueel ondertunneld, wordt aangelegd kan de voorzitter van mijn vereniging nog steeds genieten van de schitterende omgeving en mijn lidmaatschapsgeld besteden aan datgene waarvoor ik het betaal: het aanschaffen en beheren van natuurgebieden. In plaats van het te verspillen aan politieke akties, reklameborden en reklamespotjes.

 

>> Almere 7 jun 2006

"A6-A9" Tijd voor een A6-A9 verbinding. Deze verbinding gaat namelijk helemaal niet door het Naardermeer, maar een paar 100m boven het meer en begroeiing langs, door de weilanden. De verkeerssituatie rond Amsterdam is dermate slecht, dat deze verbinding hard nodig is, vergeet niet dat de veel te smalle A9 als tijdelijke snelweg is aangelegd, dwars door woonwijken. O ja, 84% van Nederland is onbebouwd, en 0,4% zijn rijkswegen, die bijna alle vervoersstromen op zich neemt. Met een verdiepte aanleg van deze verbinding, hoeft het niet tot grootschalige verstoring te zorgen. Vergeet niet dat als Almere niet gebouwd was, dat het groene hart nu volgebouwd was. Voor zo'n grote stad mag ook wel wat infrastructuur terugkomen. De dagelijkse files bewijzen dat, en de verkeersintensiteiten ook. Bovendien loopt er al jááren één van de drukste spoorlijnen dwars door dit meer (in tegenstelling tot de A6-A9), en daar hoor je niemand over. Ja, een A6-A9, mits goed ingepast in de omgeving.

 

>> Edwin 7 jun 2006

"Aanleggen die weg!" Het moet maar eens afgelopen zijn, dat in Nederland de milieu- en natuurorganisaties de dienst uitmaken. Als je hier in Nederland iets wilt omdat het economisch beter kan, of om bijvoorbeeld het gigantische fileprobleem terug te dringen loopt men altijd weer tegen het protest aan van deze organisaties. Deze mensen denken namelijk nooit in economisch belang, maar ondertussen wel klagen hoe we er allemaal op achteruit zijn gegaan. Daarom zeg ik aanleggen die weg! P.S. haal aub dat belachelijke spotje van de radio.

 

>> Nic 7 jun 2006

"bouwen maar" Ik ben er van overtuigd dat het Naardermeer geen schade oploopt van een tunnel die nog op ruime afstand van het natuurgebied zelf blijft. Ik krijg de indruk dat veel bewoners van 't Gooi behoorlijke NIMBY's zijn, die ook nog eens de weg naar alle omroepen goed weten te vinden.

 

>> CS 7 jun 2006

"files" Dagelijks rijden 200.000 voertuigen tussen Diemen en Muiderberg over de A1. Een groot deel daarvan moet naar Amsterdam, maar een meer dan aanzienlijk deel moet ook richting Amstelveen en Schiphol. Bovendien blijft er een hardnekkig misverstand dat het OV de problemen wel even oplost, en deze verbinding dwars door het Naardermeer gaat, wat dus niet het geval is. Bovendien hebben bedrijven al miljoenen schade door de files. Bouw je een grote stad, dan zul je daar nou eenmaal infrastructuur voor moeten aanleggen, zoveel mogelijk rekening houdend met de natuur. Maar de 10 "ijzersterke" argumenten zijn stuk voor stuk te weerleggen. Aanleggen die 10km dus.

 

>> Jaap 7 jun 2006

"Aanleggen die weg, maar dan anders" Ik denk niet dat Jan Jaap, onze onvolprezen directeur, echt aan de rand van het Naardermeer dat radio-spotje heeft ingesproken, want dan was er aanzienlijk meer verkeersherrie op de achtergrond geweest. Met het door hem bepleitte alternatief van verbreding van de A1 en uitbreiding van het spoor wordt dat alleen maar erger. Met vrienden wandelde ik in april, vlak voor deze actie startte, twee dagen in de buurt van het Naardermeer en het viel ons direct op, dat er daar geen sprake is van 'een oase van rust'. Het viel ons temeer op,omdat we vorig jaar de Oosterschelderoute in etappes hebben gelopen: daar is nog stilte en rust!. Er is mijns inziens een veel betere oplossing: 1. Verleg de A1 bij het Naardermeer een paar honderd meter richting IJsselmeer. 2. Bouw daar de aansluitingen met de A7 en de ingang van de tunnel naar de A6. 3. De tunnel wordt dus 1500 meter langer en kost wel een miljardje meer, maar daar heb je dan ook iets voor!

 

>> Martijn 7 jun 2006

""geven en nemen"" Ik denk dat een tunnel onder een natuurgebied een uitstekende oplossing is. Het is geven en nemen, en de situatie is niet zo dat er een snelweg "door" het natuurgebied loopt. Veel mensen schreeuwen, maar ik denk dat we in Nederland trots kunnen zijn op onze natuurgebieden, maar dat we de economie ook zijn gang moeten laten gaan. (anders kunnen we over een aantal jaren de natuurgebieden niet meer onderhouden.) Kortom: een tunnel onder het natuurgebied door is (verlies) nemen, dan moet natuurmonumenten ook eens haar eeuwige verzet staken en een beetje (medewerking)geven.

 

>> Bob Viveen 7 jun 2006

"valse voorlichting natuurmonumenten" Ik ben sinds 1971 lid van natuurmonumenten en zie dat natuurmonumenten steeds meer een extremistische groep wordt, die doet aan aan valse voorlichting en zeker niet namens de leden spreekt. De weg gaat immers in een tunnel onder en langs het Naardermeer. Kijk eens naar de Westerschelde tunnel, die tast de natuur ook niet aan. Miljoenen auto's tientallen kilometers te laten omrijden of in file te wachten tast echt de natuur aan. Bob Viveen

 

>> David 7 jun 2006

"Weer wat te zeuren...." Het plan voor die verbindingsweg ligt er al jaren. Hij komt er hoe dan ook, hoogstens met uitstel. En daar ben ik blij om ook, dat gezeur dat het hele natuurgebied eraan gaat is zwaar overdreven. Elke ochtend hele wegen met stilstaand verkeer en uitlaatgassen zorgen voor veel meer schade. Hopelijk ligt de verbindingsweg er zsm. ben echter bang dat de aanleg door dit "milieu" gezeur weer langer gaat duren. tijd en geld dat veel beter besteed kan worden.

 

>> John 7 jun 2006

"Niet doen is nog meer vervuiling!" Wanneer deze weg niet door gaat dan wordt de A1 verbreed en komt die nog dichterbij te liggen nog dichterbij als de A6-A9 zal komen te liggen! Natuurmonumenten krijgt subsidie van het rijk.. gelijk afschaffen want als het belastinggeld hieraan besteed wordt.. belachelijk! Natuur is belangrijk maar niet als het ten koste gaat van het milieu, files zijn al zo slecht voor het milieu en rijdende auto's zijn beter als stil staande.. Volgens mij zijn degene die deze actie begonnen zijn of werkeloos of het kan ze geen fluit schelen als de Nederlandse economie kapot wordt gemaakt, en dan gelijk zeuren als ze minder / geen subsidie meer krijgen. Natuur is belangrijk... maar niet belangrijk genoeg om Nederland te gronde te richten!!!

 

>> Sander 7 jun 2006

"Het is toch nooit goed" Ik snap dit niet. De weg komt er langs te liggen en niet er dwars door heen. Verder zijn de plannen om het gedeeltelijk onder de grond te doen. Dan zie je er niets merk je er niets meer van. Je kan dan mooi de uitstoot opvangen en filteren. Er zijn inderdaad wel andere plannen, maar die zijn gewoon niet zo goed als dit plan. Uiteraard ben ik er tegen als dit grote schade aan richt aan het gebied, maar zoals ik dit plan nu ken moet dat volgens mij geen probleem zijn. Voer dan actie dat het zo vriendelijk mogelijk voor de natuur aangelegd moet worden.

 

>> Gijsbert 7 jun 2006

"Natuurgebied voldoende in Nederland" Ik kan begrijpen dat het een grote emotionele waarde heeft om de verlenging van de bestaande snelweg A6 tegen te houden. Alleen er moet wel een oplossing voor gevonden worden. Wat ik vaak merk is dat iedereen er mee eens is dat iets gedaan moet worden maar niet in hun achtertuin (NIMBY). Dit hebben wij (overheid en belangengroepen)de afgelopen 30 jaar wel gedaan zodat er nu nog steeds geen oplossing is gevonden. Nu gaat het escaleren en gaat men inspelen op de emoties van de mensen. Er is voldoende natuurgebied in Nederland. We moeten niet zo klagen. Maar omdat de minderheid hier in Nederland altijd de meerderheid heeft zal deze weg niet worden aangelegd. Ongeveer 15% van het oppervlak in Nederland is bebouwd gebied zoals bebouwing, wegen en Railinfra en 85% is dus niet bebouwd! Dus klagen dat er niet voldoende natuur is, is niet nodig. Ik vind wel dat er goede keuzes gemaakt moeten worden en deze keuzes direct uitvoeren en niet weer 30 jaar uitstellen. Als ik ideeën laat passeren die de afgelopen 20 jaar in Huizen zijn geopperd voor een snelle verbinding met het OV naar Hilversum of Naarden-Bussum moet ik helaas concluderen dat deze nog steeds niet zijn aangelegd. Het is toch gek voor woorden dat een openbaar vervoer reis van Huizen naar Naarden Bussum zo'n 30 minuten duurt. Dus ik kan het wel begrijpen dat meer mensen in de auto stappen naar hun werk of iets dergelijks gaan dan met het openbaar vervoer.

 

>> Irma Willems 7 jun 2006

">> luuk stevens 6 jun 2006" Min man en ik zijn beide 55 jaar. Wij zijn in 2000 verhuisd naar Almere voor werk, doch konden in Amsterdam en 't Gooi geen betaalbaar huis vinden. Uit financiële noodzaak zijn wij naar Almere gegaan. Mogen we er alstublieft ook weer uit zo nu en dan? Voorstel: ga eens een maandje in Almere wonen en probeer eens op tijd bij je klanten in de regio te komen? Ik ben VOOR natuurbehoud, maar ik wil ook eten. Ik heb nog geen goed alternatief gevonden, de tunnel lijkt de beste oplossing. Wij kunnen door ons werk geen gebruik maken van openbaar vervoer.

 

 

>> Albertjan Rijswijk 6 jun 2006

"A6-A9 doen!" Beste mensen! Zie nou eens in dat het doortrekken van de A6 naar de A9 wél gunstig is voor de natuur! Zodra deze weg gerealiseerd is, zullen de files op de Gaasperdammerweg (A9 tussen knooppunt Holendrecht en knooppunt Diemen) en de A1 tussen knooppunt Diemen en knooppunt Muiderberg verdwijnen! Kortom: Minder schadelijke uitstoot! En tevens een beter leefmilieu voor de omwonenden van de eerder genoemde Gaasperdammerweg en de A1! Stem dus vóór de aanleg van de snelweg A6-A9, van knooppunt Holendrecht naar Knooppunt Muiderberg!

 

>> Dennis Snel 6 jun 2006

"Mensen pak nou eerst de kaart eens" Laat je toch niet misleiden door een reclame-uiting! Er is geen enkele variant die door het Naardermeer gepland staat; zelfs in het meest negatieve scenario loopt de huidige A1 al veel dichter langs het Naardermeer dan de A6/A9-verbinding zal gaan lopen. Dit in tegenstelling tot het huidige spoor, dat er dwars doorheen loopt en dat op de grens van z'n capaciteit zit (en dus verdubbeld zal moeten worden als er geen asfalt bijkomt). Pak eerst de kaart er eens bij, voordat je je klaagzang inzet over het Naardermeer.

 

>> Maris 6 jun 2006

"een weg van de A9 naar de A6" Het is ongehoord dat Natuurmonumenten op deze wijze mijn geld gebruikt om de aanleg van een weg tegen te houden, die belangrijk is voor de forensen in Almere. Koop liever natuurgebied aan van dat geld.

 

>> J.J. Wellen 5 jun 2006

"belachelijk" Het spotje van natuurmonumenten brengt me aan het twijfelen of ik lid moet blijven van deze club. De stellingname van natuurmonumenten wekt de indruk dat de politiek niet in staat is een goede afweging te maken tussen de belangen van natuur, vervoersproblematiek voor de inwoners van Almere en omgeving en de belangen van een aantal welgestelde bewoners. Wellicht denken deze laat het gewone volk maar zien hoe ze op het werk komen. De oplossingen die natuurmonumenten aangeeft zijn schijnoplossingen, bovendien is de schade aan de natuur minder groot dan wordt voorgesteld.

 

>> F.Wegman 5 jun 2006

"Waarom nu wel actie??" Bij ons voor de deur willen ze een supermarkt gaan uitbreiden, weg stukje groen, weg uitzicht. En bij mijn vorige buurt was het ongeveer het zelfde. Ook einde uitzicht. Je kunt er tegen protesteren wat je wil, maar je stem word toch niet gehoord.. Echter, nu gaat het om een stuk natuur in de "rijke/sjieke' buurt van Nederland en word er tot mijn verbazing een enorme actie op touw gezet. Het lijkt wel als je geld hebt dat het dan ineens wel belangrijk is dat groen blijft bestaan! Richt de pijlen ook eens op die kleine stukjes groen in de wat minder rijke buurten van Nederland! Ik snap wel dat het hier niet om complexe ecologische natuur gaat maar wat mij betreft minstens zo belangrijk..

 

>> A.W. van der Kemp 5 jun 2006

"Nederland is te klein voor kleine gedachtes. De weg passeert het natuurgebied, aanleggen, heel snel !!" Nederland is te klein voor kleine gedachtes. De weg passeert het natuurgebied, aanleggen, heel snel !! Ook ik heb de kaart bekeken, deze verbinding zorgt zeker voor een betere doorstroming. Nederland is te klein voor kleine gedachtes, voorraden, bederfelijke waren moeten snel door Nederland. Onze export wordt vergeten, sla de cijfers erop na, kijk eens wat alleen Duitsland jaarlijks inkoopt van Nederland, daarbij zijn er meer grenzen open gegaan voor internationale handel richting het oosten, zelfs Rusland koopt graag onze producten, niet alleen maar tulpen. Vergeleken met div ander landen zitten wij met het verkeer niet echt in een luxe situatie. Wegen moeten breder, vluchtstroken kunnen plaatsmaken voor een extra rijbaan, vluchthavens om de 2 km voor die ene auto met pech. Doorstroming in plaats van stilstaand verkeer. Laten we eerlijk zijn we hebben er geen tijd voor om stil te staan. Wie te laat is mist zijn of haar schip ! Letterlijk, de economie in Nederland moet groeien. Schiphol !?! Oké !! Daar zou het een en ander verplaatst kunnen worden. We hebben Maastricht, Eindhoven en niet te vergeten Weeze (Niederrhein 1:45 uur-min van Schiphol) Iets verder is Dusseldorf International (2:30 uur-min van Schiphol) De verbindingen via de weg zijn in Nederland erg slecht (we laten de trein achterwege, deze is helaas niet meer te meten) er moeten wegen bij, ook tolwegen en bruggen waar een toeslag wordt berekend. Tol berekenen op de normale snelwegen en de diverse ringen in Nederland kan pas als het openbaar vervoer echt goed functioneert in de drukkere gebieden. Zo kunnen we wel doorgaan met alle meningen, mijn mening is dat ’t radio reclame spotje bespottend is. Zet er een goede stem in, een beetje professioneel stemgebruik is hier wel op z’n plaats. Sorry Natuurmonumenten, hier slaan jullie mis, erg jammer. Met vriendelijke groet, A.W. van der Kemp

 

>> Reinier Kleipool 5 jun 2006

"Landsbelang gaat voor" Natuurmonumenten moet ophouden met kleinzerig geklaag. De regering maakt deze weg in het belang van alle landgenoten. Zij houdt daarbij terdege rekening met het Naardermeer. De afweging kan dan nog steeds zijn om deze belangrijke weg LANGS dit natuurgebied te leggen. Stopt a.u.b. met deze actie, houdt meer rekening met de belangen van heel Nederland!

 

>> Johan Burger 5 jun 2006

"Snelweg komt niet door natuurgebied" Ik heb het op de kaart nog eens goed nagekeken, maar de A6-A9 komt helemaal niet door het natuurgebied en zeker niet onder het meer door. Waar deze weg dan wel in de buurt van het natuurgebied komt is de regering nog bereid een tunnel te maken. Ik vind het van Natuurmonumenten dan ook grote stemmingmakerij. Wat ik wel op de kaart zie is dat er een drukke spoorlijn DWARS DOOR het gebied loopt. Waarom geen actie om deze lijn te verleggen langs de A1 en aan te sluiten op het bestaande tracé naar Almere??? Daar heeft het natuurgebied volgens mij veel meer aan.

 

>> Arjan 5 jun 2006

"Stemmingmakerij" Wat is er nou mis met een tunnel onder het Naardermeer? Ik snap wel dat mensen er tegen zijn, opgehitst door verenigingen zoals Natuurmonumenten. Er wordt vaak eenzijdige informatie verstrekt. Hetzelfde gebeurde bij de drooglegging van Flevoland en bij Amelisweerd. Daar heeft de natuur zich ook heel goed gemanifesteerd. De natuur is over het algemeen sterker dan de gemiddelde geitenwollensokken dragen iedereen wil doen geloven. En voor de mensen die continue zeuren over het feit dat Nederland één grote asfaltbende is. Kijk eens op Google Earth hoe groen Nederland wel niet is.

 

>> Peter 5 jun 2006

"WEL snelweg" Ik pleit VOOR de aanleg van de snelweg. De dagelijkse files op de nu nog niet ontlaste snelwegen zorgen voor meer vervuiling en schade, zeker op lange termijn, dan de snelweg zelf. Onzalig, ondoordacht protest.

 

>> arnoud 5 jun 2006

"De A6-A9 komt niet door het natuurgebied" A6-A9 Komt NIET door natuurgebied De A1 ligt veel dichter op het natuurgebied dan de a6-a9 zal komen te liggen. Ik walg van deze opzettelijk, negatieve smaakzetting die schaamteloos door Natuurmonumenten wordt verkondigd. zelfs op de radio "ik sta nu in en naardermeer, en even verderop wordt een snelweg aangelegd". DE A6-A9 KOMT NIET DOOR HET NATUURGEBIED!

 

>> van den Ende 5 jun 2006

"samenwerken" Als trouw lid van natuurmonumenten en vogelaar sta ik versteld van de gefixeerde stellingname van mijn ogen verenigingsbestuur. Naar mijn mening zit de vereniging er nu goed naast met dit starre standpunt. Op verzoek van het merendeel van de Nederlandse bevolking zal het wegennet worden uitgebreid. Als dit een feit is, lijkt het mij verstandiger altijd in overleg te gaan over de beste oplossing voor alle partijen. En dan is een tunnel voor de A6/A9 een prima alternatief. Het bestuur van Natuurmonumenten zou derhalve wijzer moeten zijn en als positieve stakeholder deze oplossingsrichting krachtig moeten ondersteunen.

 

>> Pierre Tuning 5 jun 2006

"Actiegroep Natuurmonumenten" Sinds IJburg is Natuurmonumenten een actiegroep geworden die elke doordachte afweging uit het oog verliest. (Ik heb toen dan ook mijn lidmaatschap opgezegd.) Het Naardermeer wordt door de hoogst noodzakelijke snelweg A6-A9 NIET AANGETAST. Laat Natuurmonumenten de betreffende objectieve rapporten er nog maar eens op nalezen.

 

>> paul 5 jun 2006

"800.000 mensen in het Naardermeer" Ga maar met 800.000 mensen in het Naardermeer wachten op de graafmachines: DE WEG KOMT NIET DOOR HET NAARDERMEER!!!!! Mensen laat u eerst goed informeren, dit is een grote opgeblazen actie van Natuurmonumenten om de vereniging nieuw leven in te blazen en de heren directie nog meer tonnen te laten verdienen! Pas de noodzakelijke snelweg goed in en een nog rijker landschap met een nieuwe laag is geboren, doe het zo dat we weer een wereldwonder schapen waar men van over de hele wereld naar wil komen kijken! succes met uw goed doordachte mening! Paul


Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm