Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm     

Het lijkt soms wel oorlog. Dat aktie voeren

Het lijkt ons een verstandige beslissing dat Almere af ziet van de bouw van 60.000 woningen als de A6-A9 verbinding niet doorgaat. Een goede keuze, want de bevolking van Nederland stabiliseert en loopt terug, ze zouden de woningen toch niet kunnen verkopen.
Het is niet verstandig dat Almere de A9 door Amsterdam Zuidoost wil laten lopen
Als je aan Almeerders vraagt wat ze willen, dan antwoordt 90%, "Een Tunnel langs het Naardermeer en een een weg door het Gein en als het even kan een bredere A1". De Gaasperdammerweg wordt op dit moment door slechts 9% van de Flevobewoners gebruikt. 50% gaat met de auto richting Amsterdam, het Sloterdijk industriegebied en Noord-Holland volgens een onderzoek van Rijkswaterstaat. Dus waarom zou de Gaasperdammerweg moeten worden vergroot???

Een ding staat vast, wij zullen NOOIT een vergroting en verbreding van de Gaasperdammerweg kunnen toestaan. Gezien de ontwikkelingen van de laatste dagen, waar de AGG de grootste moeite heeft om uitwassen in de protestgedachten te onderdrukken kunnen we wel met zekerheid stellen dat verdere plannen met de Gaasperdammerweg betekent dat we de echte actievoerders niet meer in de hand hebben. Als dat maar goed gaat....

Laat u niet om de tuin leiden, een overkapping van de Gaasperdammerweg kan niet in verband met het vervoer gevaarlijke stoffen. Overlast wordt erger en de wijken rondom de weg veranderen gedurende minstens 7 jaar in een gigantsiche bouwpunt.

De politieke stand van zaken.

Eddy van Hijum van het CDA zegt er het volgende over:
De verwachte sterke toename van het autoverkeer over de bestaande wegen leidt zonder twijfel tot meer luchtvervuiling en geluidsoverlast. Bovendien verwachten we een aanzienlijke overlast en congestie tijdens de werkzaamheden aan de A9, die zes tot zeven jaar kunnen duren. Er is immers geen alternatieve route beschikbaar voor het autoverkeer. Het CDA heeft daarom bij minister Peijs op aangedrongen op een zorgvuldige afweging, waarbij verder wordt gekeken dan het media-offensief tot behoud van het Naardermeer.

De SP is tegen elke vorm van wegaanleg en vindt investeren in OV een betere oplossing

Groen Links stuurde bericht dat zij inzetten op beter OV en tegen verbreding van de Gaasperdammerweg zijn.

Co Verdaas is de enige bij de PvdA die zeer actief is, iedereen beantwoordt, kennis van zaken heeft, vriendelijk blijft en vooral op ons hart drukt dat zijn partij er alles aan doet om ons een aangenaam leven te verzorgen, maar het standpunt van de PvdA verdedigd, Een verbreding van de Gaasperdammerweg, we doen ons best er voor de bewoners alles aan te doen om het leed te verzachten, (een soort van "pijnloze eutenasie" dus.) Een persoonlijke strofe van Co:
......Ik probeer altijd iedereen persoonlijk te antwoorden, al is dat fysiek welhaast onmogelijk. Zekerheid over de inpassing van de Gaasperdammerweg kan ik je niet geven, maar dat kan niemand, zeker niet als het over de toekomst gaat .... Maar, ik zal me er voor inzetten met hart en ziel!......

De VVD is tevreden met een goedkope variant rond de A9. Als het aan deze partij ligt kunnen de omwonenden van de Gaasperdammerweg dus verrotten.
Beide partijen, VVD en PvdA dringen aan op duidelijkheid over de toekomst van de Gaasperdammerweg en willen snel een beslissing. (Wat zeiden we ook alweer, deze regering neemt geen belangrijke beslissingen meer in deze kabinetsperiode, maar ach.. ja.. hoe kunnen de Bijlmerbewoners dan ook belangrijk zijn...)

Zo weet u nu ook weer hoe de stemadviezen zijn.


Almere dreigt

DEN HAAG - Almere ziet af van de bouw van 60.000 woningen als het kabinet niet duidelijk kiest voor de verdieping en overkapping van de A9 door Amsterdam-Zuidoost. (Het Parool)

Zo zet PvdA-wethouder Adri Duivesteijn van Almere de regering onder druk. Minister Karla Peijs (Verkeer) noemde het eerder 'rampzalig' als Almeres uitbreidingsplannen worden uitgesteld. Dan dreigt ook uitstel voor de verdere ontwikkeling van de Zuidas.

Volgens ingewijden besluit het kabinet vrijdag de A1, de A6 en de A10 Oost te verbreden. De besprekingen zijn nog gaande en minister Peijs (CDA) maakt zich ook sterk voor aanpak van de Gaasperdammerweg. Dit kost enkele miljarden euro's, veel te veel in de ogen van minister van Financiën Gerrit Zalm. Anonieme bronnen noemen het daarom uitgesloten dat de regering vrijdag akkoord gaat met overkapping van de Gaasperdammerweg. Waarschijnlijk zal hooguit worden gezegd dat deze optie welwillend wordt bekeken.

Duivesteijn wil de garantie dat de nieuwe woningen goed bereikbaar zijn. Zijn Amsterdamse collega Tjeerd Herrema waarschuwt dat het niet overkappen van de A9 ten koste gaat van de leefbaarheid in Zuidoost.


Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm