Het Ontwerp Wegaanpassingsbesluit Gaasperdammerweg wordt zeker niet "Onze Redding."
De gevolgen zijn, als het zo wordt uitgevoerd:
Meer extra geluidsoverlast
Ondanks de geplande Zoab is voor 800 woningen een hogere geluidsnorm vastgesteld,
terwijl we al vanaf 1986 in een saneringssituatie verkeren.
De oplossing wordt gezocht in het opwaarderen van de geluidsnormen voor deze 800
woningen variërend van 56 tot 64 dB(A). Zoab helpt namelijk onvoldoende. Helaas
beperkt geluid zich niet "alleen maar" tot deze woningen. Het verbeteren van de
geluidsschermen wordt niet effectief genoemd.
Lucht nog slechter.
Aangezien Nederland niet voldeed aan de Europese regelgeving voor luchtkwaliteit
is er aan de metingen van fijnstof gerommeld om aan de normen te voldoen, het
'natuurlijke' zout dat in de lucht zit, wordt niet meegerekend.
Het wordt echter steeds duidelijker dat de lucht die we inademen slecht is en ongezond.
Kinderen dicht bij een snelweg hebben een verminderde longcapaciteit (er liggen
vlak bij de weg een aantal scholen). Er zijn verhoogde risico's op long- hart-
en vaataandoeningen. Voor het heel fijne stof zijn er geen veilige normen, want
dat dringt heel diep door. Tot zeker 500 meter van de weg is het niet gezond.
Dat is al jaren zo, dag en nacht.
Omwonenden van de Gaasperdammerweg: laat U horen en zien in het Planetarium
op 5 april. Vanaf 19.00 uur bent U er welkom.
Als U wilt inspreken moet U dit voor 3 april melden bij Rijkswaterstaat. Tel: 070-3519603.
De schriftelijke zienswijze en/of opmerkingen kunnen tot en met 23 april 2007
gestuurd worden naar: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat Spitsstrook A9 Holendrecht - Diemen
Postbus 30316, 2500 GH Den Haag. Via internet: www.inspraakvenw.nl.
Laat ook ons weten wat u van deze plannen vindt. aggpost@xs4all.nl
De AGG, is - net als in 2005 - tegen. De files in de spits moeten anders opgelost
worden en zeker niet door de overlast voor omwonenden te verergeren.
We missen het voornemen uit het regeerakkoord van een versnelde invoering van een
kilometer- en congestieheffing. Het zou mooi zijn als Rijkswaterstaat kon starten
met een proefproject op de A1 en/of A9. Dit vermindert het autoverkeer. Over een
snelheidsreductie naar 80 km heeft dit ontwerp het nergens terwijl de resultaten
van de proef op Ringweg west heel positief uitpakken.
Daarnaast zijn aantrekkelijk openbaar vervoer en fietsvoorzieningen nodig en
flexibele werktijden en telewerken om de groei van het verkeer te temperen.
Informatie over deze Spitsstrookplannen.
http://www.inspraakvenw.nl Ontwerp wegaanpassingsbesluit en Mer A9 Holendrecht Diemen
Stadsdeelkantoor Anton de Komplein 150: Inzage van de stukken tijdens kantooruren tot 23 april.
Dus niet Bijmerplein 101, zoals in de officiële stukken staat!
Hopelijk tot ziens op donderdag 5 april 2007
|