Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm     



Het bouwen van wegen gaat niet zo hard als Eurlings zegt

Van onze verslaggeefster Kim van Keken volkskrant gepubliceerd op 03 december 2008

DEN HAAG - Het aanleggen van spoor en wegen in de Randstad, loopt niet zo vlot als verkeersminister Eurlings publiekelijk doet voorkomen. Belangrijke besluiten worden ook door deze CDA-minister, precies zoals zijn voorgangers deden, vaak vooruit geschoven. Dat blijkt uit een inventarisatie van de officiële cijfers uit het grote projectenboek van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, het Mirt. Zo wordt het besluit over een nieuwe weg tussen de A13 en de A16 bij Rotterdam een jaar later genomen (in 2010) dan gepland. De schop voor het duurste stuk asfalt van Nederland, de A4 Delft - Schiedam, gaat als alles meezit, pas in 2011 in de grond. Een jaar later dan gepland.

Eurlings profileert zich als de man met 'olympische ambities'. Hij zou asfalt storten. Randstad Urgent, een verzameling van tientallen projecten dat in 2007 werd gepresenteerd, is een van zijn stokpaardjes om dat te bereiken. Bestuurders die zich niet aan de afspraken houden, zei hij bij de presentatie, worden publiekelijk aan de schandpaal genageld.


Naar boven      Home      Actualiteiten      Volledig scherm